×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

بصیرت گزارش می دهد:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای خطاب به مردم و مسئولان کشور نکاتی را درباره وضعیت خود اعلام کردند.

در بخشی از این نامه خطاب به مردم آمده است: ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، جوانی خود را در بدترین شرایط آب و هوایی و به امید خدمت در صنعت اول کشور، در دانشگاهی سپری کردیم که تحت مدیریت وزارت نفت بوده است. ما رتبه‌های برتر کنکور سراسری فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور را به پشتوانه امتیازات دانشگاه و تعهد وزارت نفت مبنی بر استخدام فارغ‌التحصیلان ممتاز گروه الف از دست دادیم.

این نامه می‌افزاید: تمام برنامه و امیدمان یک شبه توسط گروهبان‌ تکنوکرات نفت بر باد رفت. قربانی سیاست‌ها و تصمیم‌های دولتی شدیم که وعده‌اش ایجاد زندگی بهتر و اشتغال بیشتر برای جوانان بود.در طول دوران تحصیل و با توجه به محیط آموزشی قوی، نزدیکی به مناطق عملیاتی و وجود رقابت و انگیزه بالا توانستیم امتیاز گروه الف را برای خود کسب کنیم؛ اما به یکباره با ابلاغیه و دستورالعمل وزیری که فرزندانش در آسودگی کامل و خارج از کشور زندگی می‌کنند،حقمان پایمال شد و توسط افرادی که با افاضاتشان درباره مخازن نفتی ایران، نداشتن کم‌ترین شناخت و دانش در این زمینه را به رخ همه کشیده‌اند، ناعادلانه بی‌سواد خوانده شدیم.

در ادامه این نامه خطاب به نمایندگان مجلس نیز تاکید شده است: باوجود جواب‌های غیراصولی وزیر و فرار ایشان از مسئولیت و تعهد در قبال فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت، با کمال تعجب، با رأی برخی روبرو شدیم که جناح سیاسی و قدرت برایشان از همه چیز حتی حق‌الناس نیز مهم‌تر و اولی‌تر بود. تنها با رأی ۸ نماینده دیگر می‌توانستیم راه را برای گرفتن حقمان هموارتر کنیم که نشد.

این نامه می‌افزاید: وزیری که در دوره صدارتش بدترین توهین‌ها را به ما کرده و به زبان خود در صحن علنی اعلام می‌کند که با ابلاغیه خودش روند استخدام ما ملغی کرده است، دلایلی را مطرح می‌کند که هیچ عقل سلیم و فرد منصفی آن را نمی‌پذیرد. ایشان در حالی از نبود نیاز و تورم نیرو صحبت می‌کند که مطابق اسناد معتبر، مناطق عملیاتی به دلیل عدم جذب مناسب و بازنشستگی بالا، چند سالی است با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در این نامه یادآور شدند: ایشان در حالی از موانع قانونی برای جذب سخن می‌گوید که همین موانع را خودشان تدوین و مرقوم کرده‌اند.در حالی با فرافکنی مقصر را سازمان استخدامی کشور می‌داند که همین سازمان برای سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مجوز استخدام چند ده هزار نفری صادر می‌کند.

در بخش پایانی این نامه دانشجویان خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کردند: شرح تمام مصائب و مشکلات روحی و معیشتی ما و خانواده‌هایمان در اینجا نمی‌گنجد ولی لازم است موردی را نیز به شما گوشزد کنیم. شما در نشست خبری هفته پیش خود گفتید که مردم با صدای رسا و آزادانه به نحوی فریاد بزنند که بقیه بدانند آن چیز باب میلشان نیست.

این نامه می‌افزاید: باید بگوییم ما در این ۲ سال و در پی بی‌قانونی وزیر همین دولت، در برودت سوزناک زمستان و زیر آفتاب سوزان تابستان اعتراض کردیم و بارها به مسئولین دولتی و حتی خود شما نامه نوشتیم؛ اما توسط عوامل دولت شما در دانشگاه، وزارت و مجلس تهدید و تحقیر شدیم. ویدیو مشهور انتخاباتیتان در سال ۹۲ را همه دیده‌اند؛ شما درآمد سرشار را به ملت وعده می‌دهید اما به نظر می‌آید، سهم دولت افزایش فروش نفت خام و تدارک فیش‌های نجومی و سهم ملت بیکاری بوده است.

در ادامه نامه آمده است: ریاست محترم حقوقدان جمهور؛ ما از هر راه حقوقی برای دفع ظلمی که به ما شد اقدام کردیم، ولی متأسفانه ژنرال!!! نفتی شما، هر بار حمله گازانبری جدیدی علیه ما را طراحی نمود. مگر جوانانی که قطعاً سطح دانش‌شان در حوزه نفت بیشتر از وزیرتان است چه کرده‌اند که پیران خسته و فرتوت بعد از سال‌ها بازنشستگی، به وزارت نفت بازگشته و اجازه خدمت به جوانان متخصص نمی‌دهند؟

در پایان این نامه تاکید شده است: همانطور که حضرتعالی وعده ۱۰۰ روزه زمان انتخابات را دروغ بزرگ می‌نامید، وزیر نفتتان تعهد وزارت در قبال فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت را بی‌اساس می‌خواند. امید ما برای حل مشکل، با تدبیر شما از بین رفته است و اکنون چشممان به رئیسی است که خود را خادم مردم بداند. مطمئن باشید که در انتخابات آتی حمایت ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت به همراه خانواده‌هایمان را همانند خیل عظیمی از کارمندان و کارگران خدوم وزارت نفت و به علت عملکرد نادرست، غیرقابل قبول و افراطی وزیرتان از دست خواهید داد.