×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم هاشمی امین امام جمعه موقت شهرستان زابل در خطبه های نماز جمعه ۲۵ آبان ماه که در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) مجتمع بزرگ فرهنگی مذهبی مصلی المهدی(عج) برگزار شد، پس از سفارش مؤمنان به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی، و عرض تسلیت به جهت تقارن با سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) و همه محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، به بیان سختی های دوران زندگی ان حضرت پرداخت و گفت: آن حضرت به دلیل زندگی در منطقه نظامی و زندان ها به عسکری معروف شده است، در آن زمان حضرت امام حسن عسکری(ع) دو روز در هفته باید در دارالحکومه حاضر میشدند، در طول مسیر مردم زیادی برای ملاقات حضرت می آمدند اما اجازه صحبت کردن با ایشان را نداشتند.
سرانجام در سال ۲۶۰ هجری قمری امام حسن عسکری(ع) را با زهر مسموم کرده و به شهادت رساندند.
امام جمعه موقت زابل ضمن اشاره به لزوم شناخت حضرت ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) دوران امامت حضرت ولیعصر(عج) آغاز شد، شاید ما مقداری از امام زمان خود غافل هستیم اما باید دقت داشته باشیم که یکی از وظایف ما شناخت و دیگری توجه ما به امام زمان(عج) است.
مسئول نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شمال استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: ما باید نسبت به امام زمانمان معرفت و شناخت پیدا کنیم، چرا که اگر کسی نسبت به امام زمان خویش معرفت و شناخت نداشته باشد ممکن است گمراه شود و به مرگ جاهلیت بمیرد.
وی در ادامه به اختصار به چند مورد از وظایف منتظران واقعی حضرت امام زمان(عج) در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: ما خود و جامعه را آماده و شایسته پذیرایی از امام قرار دهیم، غفلت نکنیم و نسبت به امام زمان خود احساس تکلیف کنیم.برای تعجیل در فرج حضرت دعا کنیم چرا که فرج خودمان نیز در فرج آقا و مولایمان نهفته است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم هاشمی امین، در ادامه با تبریک هفته وحدت و تجلی سیره وحدت بخش مراجع عظام تقلید و عمل به آن، تصریح کرد: دشمنان اسلام از تجلی وحدت بین مذاهب مسلمان بیم دارند و همیشه درصدد از بین بردن وحدت و برادری صاحبان مذاهب و ایجاد تفرقه و دشمنی در میان کشورهای مسلمان بوده اند.
خطیب جمعه زابل، در پایان ضمن تبریک انتصاب مهندس موسی خمر به عنوان شهردار زابل، و آرزوی موفقیت برای وی، بیان داشت: اوضاع شهر نیاز به همت بسیجی و حرکت انقلابی مسئولین اجرائی دارد.
وی همچنین افزود: استفاده از نظرات نخبگان و صاحب نظران و الگو برداری و دقت در نقطه نظرات منطقی و ایده های مناسب و اجرای آن باعث پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان زابل می شود.