×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر بنجار شهر پس از سفارش به رعایت تقوی و رعایت حقوق دیگران به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، به گوشه هایی از زندگانی آن امام همام از وی به عنوان منشاء خیرات و برکات برای دوستداران اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: طبق فرمایش حضرت امام حسن عسکری(ع) هر کس ورع و پارسایی و گذشت و عفو و بردباری داشته باشد دوستانش زیاد و زندگی او پر برکت می‌شود. امام جمعه بنجار، در خطبه دوم، همچون هفته های قبل، در ادامه تحلیل مسائل سیاسی و مناسبتهای ملی و مذهبی، از نهم ربیع الاول، آغاز ولایت امام زمان(عج) و پناه و ملجاء مستضعفان جهان، یاد کرد، وی در ادامه به بهانه ۱۲ ربیع الاول، و آغاز هفته وحدت، از همه صاحبان مذاهب و اقشار و قومیت ها، مخصوصا، مسئولین اجرائی خواست: با حفظ و تقویت وحدت برای پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه دارالولایه سیستان زحمت بکشند. وی در ادامه افزود: این هفته فرصت مناسبی برای رفع کدورتها و کینه ها و افزایش صمیمیتها و دوستی ها و تقویت وحدت هست.
حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا در ادامه به لزوم حفظ وحدت در تمامی عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر دلسوز منطقه و خواهان داشتن سیستانی آباد را هستیم، همه باید ید واحده باشیم تا مشکلات حل شود. خطیب جمعه بنجار از دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی بابت آزاد سازی گروگانها تقدیر کرد و ضمن آرزوی آزادی برای بقیه نیروها، به لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا، و نیروهای امنیتی، معاندان و متجاوزان به حدود و ثغور مرزهای جغرافیایی کشور اسلامی ایران و همچنین، اخلال گران بازار سکه و ارز اشاره کرد و درخواست کرد: حتما باید با عوامل اصلی که ارز و سکه را بدون حساب و کتاب در اختیار چنین خائنانی قرار دادند، برخورد عبرت آموزی صورت پذیرد.
وی در ادامه به تحلیل تحولات منطقه و جهان پرداخت و گفت: وقتی امریکا از قدرت ایران حرف می‌زند، یعنی ایران را به عنوان یک قدرت می شناسد، ما جواب هر گونه تهدید و توهینی را با مقابله به مثل خواهیم داد‌.
حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا افزود: دشمنان ایران به این نتیجه رسیده‌اند که ایران را نمی توانند به جمهوری اسلامی ایران آسیب بزنند و قطعا ظلم ظالمان به پایان خواهد رسید و مظلومان پیروز خواهد شد.