×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر علی اکبر پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگانی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) به لزوم حفظ وحدت و اخوت بین مسلمین پرداخت و بیان کرد: هفته وحدت فرصتی برای طرح یکی از مهمترین نیازها و دغدغه های امروز جهان اسلام یعنی اتحاد و جلوگیری از درگیری های درونی است. وی در ادامه به معرفی مخالفان وحدت مسلمین پرداخت و از رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس، و نیز عُمال، دست نشاندگان و حکام وابسته به مستکبرین و شیعیان انگلیسی و سنی های امریکایی به عنوان مخالفان اصلی تحکیم وحدت اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن امروز مکتب پیغمبر(ص) همانهایی هستند که سعی می کنند به بهانه های مختلف شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و به تعبیر مقام معظم رهبری اینها مزدور دشمن هستند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان عنوان کرد: استان سیستان وبلوچستان الگوی وحدت اقوام و مذاهب در دنیاست و در حای جای این استان، خون شیعه و سنی برای حفظ مملکت، در کنار هم ریخته شده است، حادثه اخیر ربوده شدن مرزبانان میرجاوه باردیگر ثابت کرد برای دشمن فرقی بین شیعه وسنی و فارس و بلوچ نیست، ماهیت دینی و استقلال نظام هدف تهاجم دشمن است.
امام جمعه شهر علی اکبر گفت: انتصاب استاندار جدید استان سیستان و بلوچستان مهندس احمدعلی موهبتی که چهره ای نام آشنا و توانمند و با تجربه در این استان است و با سابقه ای ارزشمند، نام نیکی از خود در این منطقه برجای گذاشته است، را تبریک عرض می کنیم و امیدوارم استاندار جدید با همین پرچم وحدتی که علم کرده است، بتواند صادقانه و به دور از جناح بندی های سیاسی خدمت کند و اسیر لابی های قدرت نشود چون بازیهای مهمترین عامل پسرفت و محرومیت این استان بوده است.
وی در ادامه گفت: مسئولی که تحت تاثیر زیاده خواهی و فشار جریانات بخواهد باج بدهد قطعا ریگی به کفش خود دارد و این استان دیگر ظرفیت لابی گری ها و بازیهای سیاسی را ندارد.امیدوارم استاندار جدیدصادقانه و بدور از جناح بندیهای سیاسی خدمت کند.
وی در ادامه گفت: عدالت و کارآمدی درانتصابات و توجه به ظرفیتهای کل استان برای اشتغالزایی و محرومیت زدائی در به ثمر رساندن کلنگهایی که به زمین زده شده و تلاش شبانه روزی و جهادی برای نجات بحران فعلی سیستان، از مهمترین خواسته های مردم از استاندار جدید است‚ و علت اینکه این استان با بیشترین ظرفیتها و بیشترین ردیفهای اعتباری محروم ترین استان باقی مانده، این است که همیشه محل تقابل جریانات و تبعیدگاه بوده و بعضی دستگاهها بدلیل عدم نظارت کافی، هیچ دستاوردی جز روزمرگی نداشته اند. ائمه جمعه وجامعه علماء و روحانیت استان در کنار همه مسئولینی که قصد خدمت ماندگار به مردم را دارند، هستند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در پایان افزود: اگر وضعیت نابسامان سوخت، درست مدیریت نشود، تبدیل به بحران خواهدشد. بعضی از جایگاههای سوخت ازدحام و ترافیک عجیبی دارند، قطعا جلوی قاچاق سوخت باید دراستان گرفته شود، چرا مردم باید جور مدیریت ناکارآمد نفت را بکشند؟ چرا سهمیه سوخت مصرفی منازل مردم کاهش پیدا کرده است؟ چه نظارتی بر نحوه توزیع سوخت در جایگاهها انجام می شود؟ البته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته اما هنوز نظارت کافی صورت نمی گیرد. قاچاق سوخت ادامه دارد، و فشار آن برمردم عادی وارد میشود دلالان و قاچاقچیان سوخت حرام خورانی هستند که خون مردم را به شیشه کرده اند و باید جلویشان گرفته شود که تشکر میکنیم از اقدام سپاه با همکاری دولت در مدیریت سوخت و معیشت مردم که با طرح اختصاص سهمیه سوخت مرزنشینی هم فروش سوخت هدفمند می شود و هم جلوی قاچاق و کلاهبرداری گرفته می شود به شرط آن که دست اندازی های کسانی که منافعشان درخطرافتاده است، خاتمه پیداکند.