×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان زابل در دوم آذرماه همزمان با عید ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه این شهرستان اقامه شد.
وی ابتدا ضمن توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی به سالروز ولادت با سعادت رسول نور و رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و این عید فرخنده را به تمام محبان و پیروان صلاله پاک نبوی تبریک و تهنیت گفت و افزود: پیامبری که مبعوث شد تا مکارم اخلاق را به تمام معنا به مردم ابلاغ و جامعه ای با اخلاق تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا انتصاب استاندار جدید را به وی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای وی تاکید کرد: ان شاءالله استاندار جدید تمام استان را به صورت ویژه ببیند و مطالباتی که به صورت مکرر در خطبه‌های نمازجمعه زابل بیان شده‌است، از جمله پاس مرزی و وضعیت مرزنشینان را با دقت مطالعه و پیگیری نمایند.
امام جمعه زابل در ادامه ضمن تقدیر از تلاشهای مهندس محبی استاندار سابق، خطاب به مهندس موهبتی گفت: اگر استاندار جدید می‌خواهد سیستان به سامان برسد، و مردم اثری از سود مرز را بر سر سفره خود و بازار ببینند، باید به صورت بسیجی و انقلابی با دو موضوع ویژه مافیای سوخت و مافیای دام مقابله و مبارزه شود، و اگر نیاز باشد برای این مقابله تغییراتی در سمتها و مسئولیت‌ها صورت گیرد، حتما این موضوع را در دستور کار قرار دهد و هیچ ترس و واهمه ای نداشته باشد چرا که مردم و ائمه جمعه در کنارشان هستند.
وی با اشاره به عملکرد جهادی و اقدامات بسیجی مهندس گنجی فرماندار ویژه شهرستان زابل به جهت بازدیدهای سرزده و پیگیری مشکلات مردم به صورت میدانی و نظارت دقیق بر ادارات و کیفیت خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و افزود: وقت آن است که، ارزش‌های انقلاب اسلامی که در بعضی از دوره ها به فراموشی سپرده شده‌است را احیاء کنیم. ان شاءالله این روند خوب و رو به رشد ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت و ترقی شهرستان زابل باشیم.
خطیب جمعه زابل با یادآوری طرح محله محور شهید موسی نوری قلعه نویی، که در راه مبارزه با سوداگران مرگ به شهادت رسید، از فرمانده بسیجی و فعال ناحیه مقاومت سپاه زابل، در این خصوص تشکر کرد و ضمن تاکید بر اجرای این طرح موفق، در سراسر کشور، گفت: این طرح، در خصوص همدردی و رسیدگی به امور شهروندانی است که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، طرحی که در به ثمر رسیدن آن خود اهالی محل نقش به سزایی داشته و کمپ خانگی تشکیل داده‌اند. امیدواریم با همکاری استاندار محترم و مسئولین اجرائی این طرح به عنوان یک طرح کلی در سطح کشور مطرح شود .
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، انتصاب موسی خمری به سمت شهردار زابل، را به وی تبریک گفت و تاکید کرد: از شهردار جدید انتظاراتی هم داریم، مردم کار و فعالیت بسیجی میخواهند. مشاهده میکنیم شهری با این قدمت، فضای سبز و اماکن تفریحی مناسب ندارد، تنها پارک شهر مدتهاست تعطیل شده‌است، اگر اشتباهی رخ داده اصلاح شود، شهدای گمنام در غربت مانده‌اند، لذا شهردار زابل باید مجدانه پیگیر تسریع در بازگشایی پارک ملت باشد.
وی در پایان از بعض نهادهای فرهنگی در خصوص عدم برگزاری جشن‌های محوری در خور شأن در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) گلایه کرد و گفت: این جشنها باید به نحو احسن و به بهترین شکل برگزار شود تا مردم با معارف دینی آشنا شوند.