×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، حجت الاسلام والمسلمین محسن پارسا، در خطبه‌های نمازجمعه دوم آذرماه شهر بنجار، ضمن توصیه به رعایت تقوی و رعایت حقوق دیگران، ضمن تبریک هفته وحدت به بیان گوشه‌هایی از زندگی سراسر نور پیامبر مهربانی ها پرداخت، و با اشاره به آیاتی از کلام وحی گفت: در قرآن کریم در سه مورد خداوند به خصایص ویژه پیامبر اسلام اشاره کرده‌است، که هیچ پیامبری چنین اوصافی را نداشت. و آنها را از اوصاف ویژه پیامبر اسلام برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا در خطبه دوم با گرامیداشت ۱۶ ربیع الاول سال اول هجری قمری سالروز اقامه اولین نمازجمعه در تاریخ اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) گفت: این امر نشان دهنده اهمیت این واجب الهی هست، چون خداوند متعال در سوره جمعه امر فرموده‌است، با شنیدن ندای اذان روز جمعه همگان به سمت مکان برگزاری نمازجمعه بروید، و اگر فردی در این راه جانش را از دست بدهد، خداوند ثواب شهید را به او می دهد پس باید، آحاد مردم عزیز کشور و به ویژه اهالی منطقه ما حضوری پر رنگتر در نمازجمعه داشته باشند.
وی با اشاره به ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام راحل در سال ۱۳۵۸ افزود: بسیج برکات زیادی برای انقلاب اسلامی، در تمامی زمینه‌ها داشته‌است، و مردم ما باید قدردان خدمات سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین باشند.
خطیب جمعه بنجار در خصوص تحولات سیاسی اخیر منطقه افزود: امروز دشمنان اسلام روز به روز ضعیفتر می‌شوند، تظاهرات ضدحکومتی در تل آویو علیه رژیم صهیونیستی کودک کش، باعث اضمحلال بیشتر این رژیم غاصب خواهد شد، و ان شاءلله به زودی شاهد فروپاشی آن خواهیم بود.
وی تنها راه پیروزی در مقابل دشمنان کینه توز را مقاومت و پایداری و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است که با توجه به خشکسالیهای اخیر باید به سمت کاشت محصولات جایگزین که نیاز به آب کمتر دارند و در عین حال داری بازدهی بالا هستند، برویم، که یکی از آن محصولات کاشت زعفران هست، که در بنجار به صورت آزمایشی و ترویجی کاشت این محصول انجام شده و الان محصول آن برداشت شده است. و همه مردم باید به دنبال کاشت چنین محصولاتی باشند تا از وضعیت اقتصادی خوبی بهره مند شویم.