×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

توزیع نفت سفید در منطقه سیستان روازنه از ۳۰۰ هزار لیتر به ۶۰۰ هزار لیتر افزایش یافت /شرکت ها و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در برخی از شهرهای حوزه سیستان در تامین سهمیه خویش ناتوان هستند.

فرماندار شهرستان زابل گفت : با پیگیری و رایزنی های صورت گرفته با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیرجند توزیع نفت سفید در منطقه سیستان روازنه از ۳۰۰ هزار لیتر به ۶۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس: غلامرضا گنجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل در جلسه بررسی وضعیت گاز مایع در شهرستان زابل که شامگاه یکشنبه ۱۱ آذرماه، با حضور مدیران و مالکان تاسیسات سیلندر پرکنی شهرستان زابل و روسای دستگاه های مرتبط با موضوع در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد ، بیان داشت : با پیگیری و رایزنی های صورت گرفته با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیرجند توزیع نفت سفید در منطقه سیستان از روازنه ۳۰۰ هزار لیتر به ۶۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است و این موضوع باعث خواهدشد طی روزهای آتی در بحث توزیع نفت سفید به شرایط بهتری دست پیدا کنیم .

فرماندار شهرستان زابل ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات شبانه روزی ناظران فرمانداری، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات و بسیج در بحث نظارت بر توزیع سیلندرهای گاز و برخورد قانونی با متخلفان، بیان کرد: مالکان تاسیسات سیلندر پرکنی موظف به نظارت بر نحوه توزیع سیلندرهای گاز از سوی خودروهای مربوط به شرکت خویش هستند و اگر تخلفی از سوی ماشین آلات این تاسیسات مشاهده شود، باید از دور خارج و دیگر به آنها سیلندر جهت توزیع تحویل نگردد.

غلامرضا گنجی افزود: ضمن برخورد قانونی با شرکت هایی که تخلف کنند، در این جلسه مصوب خواهد شد هر شرکت و تاسیسات سیلندر پرکنی مرتکب تخلف شود، سهمیه گاز آن بمدت سه ماه قطع و این سهمیه به سایر شرکت ها واگذار خواهد شد.
شکایات و گزارشات عدیده ای در خصوص تخلف شرکت سیلندر پرکنی شهرستان نیمروز به اداره صنعت ، معدن و تجارت زابل اعلام شده است.
سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان زابل نیز در این جلسه اظهار داشت: شکایات و گزارشات عدیده ای در خصوص تخلف شرکت سیلندر پرکنی شهرستان نیمروز به اداره صنعت ، معدن و تجارت زابل اعلام شده است. لذا از آنجاییکه این مهم در حوزه اختیارات و وظایف اداره صمت زابل نیست، باید موضوع از طریق مسئولان ذیربط در شهرستان نیمروز دنبال و پی گیری شود.
وی همچنین از توزیع بیش از ۵۰ دستگاه کامیون و کامیونت گاز در سطح شهر و فروش مردمی درب شرکت های امین گاز و هامون گاز به حدود یکهزار نفر ، امروز یکشنبه خبر داد و افزود: فردا دوشنبه نیز بالغ بر ۱۲۰ تن گاز در شهرستان زابل توزیع خواهد شد.
شرکت ها و تاسیستات سیلندر پرکنی در برخی از شهرهای حوزه سیستان در تامین سهمیه خویش ناتوان هستند، این موضوع باعث گردیده که مردم از سایر شهرهای حوزه سیستان نیز برای دریافت گاز به شهر زابل مراجعه کنند.
نماینده شرکت ها و تاسیسات سیلندر پرکنی شهرستان زابل ضمن تقدیر از پیگیری استاندار سیستان بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل در خصوص افزایش سهمیه گاز شهرستان زابل، گفت: افزایش حدود ۸۰۰ تن به سهمیه گاز شهرستان زابل باعث گردیده که وضعیت توزیع گاز در شهرستان زابل بهبود یابد. لذا این مهم باعث خواهد شد طی چند روز آینده شرایط مطلوب شود.
وی با بیان اینکه محموله های گاز ورودی به شهرستان زابل نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت سفید و فروش نفت و در پی آن جایگزین کردن گاز برای مصارف گرمایشی از جمله عوامل بحران گاز در سیستان می باشد، متاسفانه تاسیسات و شرکت های سیلندر پرکنی برخی از شهرهای حوزه سیستان در جذب سهمیه گاز خویش ناتوان هستند و این موضوع مزید برعلت شده که مردم دیگر شهرهای حوزه سیستان نیز برای تهیه سیلندر گاز به شهر زابل مراجعه کنند. که باید برای رفع این معضل تدبیر و چاره ای اندیشیده شود.