×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله شیخ در اولین نشست خبری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زابل با اصحاب رسانه، که بمانسبت روز دانشجو در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، ضمن تشریح وظایف مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، متولی امور دینی و مذهبی و اعتقادی و پاسخگویی به سوالات دینی و عقیدتی و سیاسی دانشجویان است، به طوری که برپائی مراسم نمازجماعت و زیارت عاشورا و دعای توسل و دعای کمیل و دعای ندبه از برنامه‌های همیشگی در بیش از پانزده نمازخانه دانشگاه علوم پزشکی است. وی در همین خصوص با اشاره به حضور مداوم امامان جماعت در نمازخانه‌های متعدد دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد، امامان جماعت علاوه بر اینکه به اقامه نماز جماعت اول وقت می‌پردازند، وظیفه پاسخگویی به سئوالات و شبهات مذهبی و دینی و عقیدتی را نیز بر عهده دارند.

وی در خصوص فعالیتهای علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: در این دانشگاه تعداد ۲۲۰۰ دانشجو،و ۱۴۰ عضو هیئت علمی، در ۵ دانشکده و ۲۲ رشته مقطع به فعالیت‌های علمی مشغولند، و دانشگاه علوم پزشکی زابل، سال قبل در بین ۲۹ مرکز دانشگاهی فعال در استان سیستان و بلوچستان، به عنوان برترین مرکز آموزشی انتخاب شده است. فارغ التحصیلانی بومی که تمایل به ماندن در زابل داشته باشند، در صورت امکان جذب خواهند شد، اما متاسفانه متخصصین و فوق تخصص ها میل کمتری به ادامه حضور در این منطقه را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله شیخ در ادامه از مراسم ازدواج دانشجوئی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های در پیش روی مجموعه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یاد کرد و گفت: امسال ۲۲ زوج در طرح ازدواج آسان دانشجوئی ثبت نام کرده‌اند. همچنین در سال قبل هم تعداد ۱۲ زوج دانشجو در مراسم ازدواج آسان دانشجوئی، ثبت نام کرده‌بودند، وی در ادامه افزود: اکثر مراسمات جشن ازدواج دانشجوئی در ایام ۱۳ رجب انجام می‌گیرد، که ضمن اینکه مبالغی برای شروع زندگی مشترک زوجهای دانشجو در نظر گرفته می‌شود، طی یک برنامه فرهنگی زیارتی به مشهد مقدس نیز اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله شیخ به سایر برنامه های زیارتی داخلی و برون مرزی که به مناسبتهای مختلف اجرا می‌شود، نیز اشاره کرد و گفت: اعزام ۸۰ نفر از خواهران دانشجو در پیاده روی قدمگاه تا حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در پایان ماه صفر، و شرکت تعداد ۱۵ نفر از برادران دانشجو به پیاده روی بین المللی اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های فرهنگی مذهبی این نهاد بوده است.
وی در ادامه از فعالیت چهار تشکل دانشجویی و سه کانون فرهنگی فعال در این دانشگاه با ماموریت رشد بینش سیاسی دانشجویان، خبر داد گفت: برگزاری کرسی آزاد اندیشی بمناسبت ۱۳ آبان، با محوریت “رابطه با آمریکا آری یا نه؟” از دیگر اقدامات این نهاد در سال تحصیلی جاری بوده است،

وی درباره تعداد کارکنان و بودجه این نهاد تصریح کرد: حدود ۱۲ نفر به عنوان کارمند، در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول به کار هستند، که بخشی از بودجه این نهاد از دفتر مرکزی نهاد رهبری و بخشی دیگر از معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زابل تامین می شود.
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: تلاش می‌کنیم، با برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی و دعوت از اساتید متخصص، تحت عنوان طرح ضیافت اندیشه، در زمینه رشد بینش سیاسی و آگاهی بخشی به دانشجویان در این دانشگاه اقداماتی انجام دهیم.

حجت الاسلام شیخ در خصوص ۲۷ آذرماه روز پیوند حوزه و دانشگاه گفت: دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زابل تلاش نموده است، از طریق برگزاری نشستهای تخصصی با دعوت از اساتید بزرگ حوزه، رابطه خوبی بین حوزه و دانشگاه صورت گیرد. و در همین راستا برگزاری همایش بزرگ پیوند حوزه و دانشگاه در ۲۷ آذرماه جاری برای اولین بار در شهرستان زابل در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار خواهدشد.

سیستان پرس: لازم به ذکر است، از آنجا که حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله شیخ علاوه بر مسئولیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زابل، عهده دار تریبون نماز جمعه شهرستان هامون نیز هست، در این نشست سوالاتی راجع به مسئولیت دیگر ایشان مطرح شد، که به طور جداگانه منتشر خواهدشد.