×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس: وزارت نفت طی بیانیه ای به تشریح اقدامات صورت گرفته، دلایل کندی روند اجرای خط لوله و عدم بهره مندی مردم قسمت هایی از شهر زاهدان از نعمت گاز و نیز پروژه گازرسانی به زابل پرداخت، در این بیانیه آمده است: شهر زاهدان به منظور اجرای شبکه گازرسانی به هفت ناحیه تقسیم شده است که، تا کنون ۲ ناحیه به طور کامل گازرسانی شده است. و ۲ ناحیه دیگر در حال اجراست. وزارت نفت به تنهایی درباره همه جنبه های گازرسانی تصمیم گیرنده نیست و به همراهی و مجوز سایر نهادها احتیاج دارد.
مدرسه ای که دچار حریق شد در منطقه ای از شهر زاهدان واقع شده است که هنوز گازرسانی نشده است. اجرای گازرسانی به همه نواحی زاهدان منوط به همکاری بیشتر سازمانهای مختلف مانند استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان است. هرگونه عدم همکاری موجب به تاخیر افتادن طرح لوله گذاری شبکه گازرسانی در زاهدان می شود.
وزارت نفت تا زمانی که انشعاب گیری از خط هفتم سراسری تکمیل نشود راه های دیگری برای گازرسانی به مردم در برخی مناطق در نظر می گیرد. مانند گازرسانی به شهر زابل که تا زمان تکمیل خط لوله انتقال گاز زاهدان – زابل طی ۲ سال و نیم آینده، گازرسانی به این شهر مطابق دستور رئیس جمهوری باید با روش سی ان جی انجام شود.شهر زابل به ۴۵۰ کیلومتر شبکه گذاری نیاز دارد که تاکنون فقط ۵۰ کیلومتر از آن احداث شده است.