×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس، محمد قاسمی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، گفت: در بخش مشارکتهای مردمی و ستاد خبری طی مدت ۱۰ ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۳ هزار و ۸۸۳ گزارش مردمی دریافت شده که این گزارشات از طرق مختلف(تلفنی، کتبی، حضوری)، و از طریق پورتال و پیامیگر سازمان اخذ شده است.
وی در خصوص گزارشات دریافتی نیز گفت: بیشتر گزارشات دریافتی طی این مدت مربوط به لوازم خانگی، سوخت، خدمات لوله کشی گاز، لوازم یدکی، میوه و سبزیجات، لبنیات، نوشابه، روغن، تخم مرغ، مرغ و … می باشد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه خاطرنشان کرد: بیشترین کالای مورد شکایت لبنیات، نوشابه، آبمعدنی، تخم مرغ، رانی، برنج، پوشک، برنج وگوشت، خودرو.. می باشد و در بخش خدمات، خدمات پس از فروش، تعمیر کاران اتومبیل، موبایل، و.. می باشد. تنها ۴۰% از تلفنهائی که با سامانه ۱۲۴ برقرار می شود، منجر به تشکیل فرم ستاد خبری می شود.
وی در ادامه با اشاره به استفاده این اداره کل از ظرفیت نیروهای مردمی تصریح کرد: به منظور استفاده از پتانسیل های مردمی در کنترل بازار مصرف تعداد ۱۹۹ نفر از افراد، سازمانها و ارگانهای مختلف در سطح استان از طریق آموزشهایی که در این زمینه دیده اند، تحت عنوان ناظر افتخاری به صورت دائمی در گزارش دهی و رصد بازار با این سازمان همکاری دارند.
محمد قاسمی در پایان گفت: هم استانیهای عزیز می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان و… از طریق تماس تلفنی باشماره۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۰۶:۰۰ صبح الی ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ الی ۱۹:۰۰ پاسخگویی از طریق اپراتور و از ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری و کتبی گزارشات خود را ارائه نمایند که پس از اخذ گزارش، بازرسان این سازمان سریعاً اقدام به بررسی و اعلام نتیجه گزارش(متخلف _ غیرمتخلف) نموده و نهایتا طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد گردید .
گفتنی است: هم استانیهای عزیز می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت کنند.