×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های آخرین نمازجمعه سال ۱۳۹۷ شهر علی اکبر پس از توصیه به رعایت تقوی و پرهیز از منکرات و تجملات، به مناسبت آغاز آغاز بهار طبیعت به ایراد سخن پرداخت و تقارن آن را با ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به فال نیک گرفت و حلول سال جدید را به همه مؤمنان تبریک گفت.
امام جمعه شهر علی اکبر خطبه دوم آخرین نمازجمعه سال ۱۳۹۷ را به بحث مهم و جنجال برانگیز تقسیم استان پهناور سیستان و بلوچستان که این روزهای اخیر بر سر زبانها افتاده است اختصاص داد و گفت: در بحث تقسیم شدن یا نشدن استان سیستان و بلوچستان ابتدا باید بپذیریم که نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت های مختلف در طول چهل سال بعد از انقلاب همه توان خودشان را بصورت نسبی برای محرومیت زدایی و کاهش مشکلات مردم به کار بسته اند، اما به دلیل عمق محرومیت و وسعت جغرافیائی استان، سرعت رشد و توسعه این استان با استان های دیگر قابل قیاس نیست.
وی این مهم را محلی برای اجرای نقشه های شوم دشمنان در دست یازیدن به شایعات مسموم و متهم کردن نظام و ایجاد تفرقه و نفوذ خواند و افزود: قطعا همه صاحب نظران از سر دلسوزی و با توجه به ضرورتهائی که مد نظر دارند، به این مبحث وارد میشوند، اما بنابه فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خبرگان رهبری اختلاف نظر نباید موجب دشمنی و متهم کردن همدیگر و به جان هم افتادن باشد.
امام جمعه شهر علی اکبر، پهناور بودن استان را از مهمترین فاکتورهای دخیل در عدم رشد و توسعه آن خواند و گفت: در تمام طول این چهل سال دشمنان از اختلاف نظرها سود برده اند، و ضمن رخنه در میان افکار عمومی، آتش کینه و عداوت را شعله ورتر کرده اند. وی همچنین گفت: فراموش نکنیم دشمن تراشی و متهم کردن همدیگر مهمترین خواسته دشمن برای شکست این وحدت بی‌نظیر، در میان مردم ماست.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان همگان را به تلاش مجدانه در راستای حفظ منافع عمومی دعوت کرد و تصریح کرد: همه مسئولان باید دلسوزانه و مجدانه منافع و مصالح عمومی را مدنظر قرار دهند و از بعض تفکرات متحجرانه عبور کنند. با تقسیم استان نه تنها نام اقوام و مذاهب گم نمیشود، بلکه بهتر از قبل نیز دیده می‌شود و بهتر از قبل با همان اسم و برنامه آباد می شود، تقسیمات کشوری موجب جلوگیری در اتلاف وقت، اتلاف بیت المال و اتلاف نیروهای بومی و نخبگان استانی می‌شود، اینکه این استان در رتبه اول فقر و بیکاری و محرومیت باشد، زیبنده این مردم و استان نیست، با تقسیم استان هیچ شکاف اجتماعی رخ نمیدهد بلکه خواسته های به حق مردم که رسیدگی بهتر به مشکلات اقتصادی، زیربنایی ،سیاسی و قضایی است، بهتر عملیاتی می‌شود.
امام جمعه شهر علی اکبر در پایان از همه دست اندر کاران خواست پیگیر منافع عمومی مردم باشند و تاکید کرد: از استاندار و نمایندگان محترم انتظار می‌رود، آنچه صلاح و منفعت عموم مردم را مطالبه و پیگیری کنند و بدانند که تقسیم استان خواسته به حق این مردم است، یقینا با تقسیم استان رسیدگی به مشکلات تسریع می یابد و نباید به هیاهویی که رشد و توسعه استان را هدف قرار داده است، توجه شود، کسانی که منافع جزئی جریانی و قومی قبیله ای را مدنظر دارند، نباید تمایلات خویش را بر منافع عامه مردم ترجیح ندهند در این موارد، برخوردهای احساساتی اشتباه محض است. همه باید در جهت رفاه مردم و آبادانی منطقه، در یک مسیر تلاش کنند، در غیر این صورت حجم انبوه مشکلات و کمبودهای استان به این زودی حل نخواهد شد‌