×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس، سردار سرتیپ قاسم رضایی پیش از ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شد، از ارتقاء روابط دوجانبه ایران و پاکستان خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر با همکاری دولت پاکستان شاهد ارتقاء روابط دو جانبه هستیم که نتیجه اش ثبات امنیت در مرزها است.
فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امروز دولت، ارتش و دستگاه‌های امنیتی پاکستان به صحنه آمده‌اند تا با همکاری مشترک موانع پیش رو را از میان بردارند این در حالی است که دولت ایران نیز در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در جهت ثبات امنیت و رفع چالش‌های مرزی برداشته است.
سرتیپ پاسدار رضائی ایجاد دیوار مرزی و حفر دایک در نقاط چالش برانگیز مرز را از برنامه های دولت برشمرد و افزود: حفر دایک های مرزی، ایجاد دیوار مرزی و موانع فیزیکی در نقاط چالش برانگیز از جمله برنامه‌های دولت در مرزهای جنوب شرقی کشور بوده است.
رضایی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه ۲ مرزبان اسیر در چنگال گروهک تروریستی جیش الظلم در صحت و سلامت هستند، تصریح کرد: در خصوص دو سرباز ربوده شده نیز تلاش‌ها ی دستگاه‌های امنیتی ادامه دارد و امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده به زودی به آغوش خانواده برگردندند.
وی در خصوص برخی اظهار نظرها برای برداشتن دیوار مرزی تصریح کرد: ایجاد دیوار مرزی کاری کارشناسی شده است و برداشتن آن صحیح نیست همچنین درصدد هستیم در سال جاری به رفع برخی نواقص احتمالی در امر حفاظت از مرزها بپردازیم.
فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: قطعاً مجموعه این اقدامات سبب شده تا مرزها برای مزدوران و دشمنان ایران اسلامی نا امن شود.