×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

دکتر محمد عمرانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سیستان پرس، در زابل گفت: از همان دقایق اولیه هشدار خطر بروز سیل در منطقه سیستان، ستاد مدیریت بحران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل تشکیل و نخستین جلسه خود را با حضور همه اعضا تشکیل داد.
وی افزود: در این جلسه در مورد بروز سیل احتمالی و اقدامات دانشگاه در مواجهه با این واقعه طبیعی بحث و بررسی شد و مصوبات آن به اجرا درآمد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل گفت: ستاد بحران دانشگاه با هماهنگی کامل با جمعیت هلال‌احمر و ستاد بحران سیل منطقه سیستان مقرر کرد، ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه، کلاس‌های آموزشی، سوله ورزشی و آشپزخانه واحد در اختیار هلال‌احمر برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان قرار گیرد.
عمرانی تصریح کرد: با هماهنگی با ستاد بحران منطقه سیستان مقرر شد، محوطه دانشگاه و سوله ورزشی هنگام وقوع سیل برای نصب ۱۵۰ عدد چادر و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار گیرد.
وی افزود: تدابیری برای مقاوم‌سازی بخش‌های مختلف دانشگاه که استحکام کمتری برخوردار بود و دفاتر و انبارهایی که در طبقه‌های همکف قرار داشت به طبقات فوقانی برای مواجهه مناسب با سیل احتمالی اندیشیده شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل گفت: از همان ساعت ابتدایی وقوع سیل نیروهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل به محل اعزام شدند و در مسدود کردن مسیر سیل و ترمیم سیل‌بند با سایر نیروهای مردمی همکاری کردند.
عمرانی اظهار کرد: در روز دوم وقوع سیل در شهرستان هیرمند و برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شندل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل ۵۰۰ پرس غذای گرم، ۲۰ قالب یخ بهداشتی و آب‌ معدنی در این اردوگاه‌ها توزیع کرد.
وی افزود: با زیر آب رفتن روستاهای بیشتر و بالا رفتن آمار اسکان‌یافتگان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری در روز سوم، دانشگاه تعداد طبخ غذای گرم و توزیع آن را به ۷۰۰ پرس غذا افزایش داد و ۵۰۰ قرص نان، ۲۰ قالب یخ و آب‌معدنی نیز در این اردوگاه‌ها توزیع کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل بیان کرد: این واحد دانشگاهی همه ظرفیت خود را برای کمک به آسیب دیدگان به‌کارگیری کرد و نیروهای جهادی این دانشگاه پای‌کار آمده و چهارمین روز از وقوع این سیل اقدام به طبخ یک‌هزار پرس غذای گرم و توزیع آن در روستاهای آسیب‌دیده کردند.
عمرانی افزود: ۵۰۰ قرص نان و ۴۲۰ بطری آب‌معدنی نیز در روز چهارم با شناسایی اقلام مورد نیاز روستاهای در محاصره سیل، توسط همکاران گروه جهادی دانشگاه توزیع شده است.
وی اظهار کرد: سیل در شهرستان هیرمند مهار شده است و نیروهای امدادی در حال تخلیه آب از روستاها و رفع محاصره روستاهای گرفتار در این سیل هستند و از این پس تا برگشت مردم به روستاها این واحد دانشگاهی روزانه یک‌هزار پرس غذای گرم در اردوگاه‌های اسکان موقت توزیع خواهد کرد.