×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس، مهدی نبوی مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه زابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایکنا و عضو کانون خبرنگاران نبأ، از ارسال نامه سرگشاده‌ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد، دادستان سیستان و بلوچستان، پیرامون لزوم شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، در خصوص پرونده اختلاس دهها میلیارد تومانی شهردار سابق زابل و تنی چند از پرسنل این سازمان خبر داد و گفت:
بسیج دانشجوئی، علمدار مطالبه گری صحیح و منطقی و عملی است و لازم است، مسئولان قضایی و نظارتی نهایت دقت و رصد خود را بر همگان و به خصوص مسئولین انجام دهند.
نبوی در ادامه با اشاره به مطالبات اخیر جامعه دانشجوئی تصریح کرد:
بسیج دانشجوئی دانشگاه زابل به دنبال درخواست های عمومی، از سوی خیل عظیم جامعه دانشجوئی، نامه سرگشاده ای در خصوص پرونده فساد تعدادی از پرسنل شهرداری و شهردار سابق زابل، به دادستان محترم استان سیستان و بلوچستان تنظیم کرده است که، امیدواریم هرچه زودتر به آن پاسخ لازم داده شود.

متن نامه فوق بدین شرح است:

با عرض سلام و احترام خدمت دادستان محترم استان سیستان و بلوچستان
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد

احتراما به استحضار می‌رساند: اخیرا خبرهایی پیرامون بعضی جریانات در سیستان به گوش می‌رسد که لازم بود نکاتی را در خصوص این مسائل با شما در میان بگذاریم.
حدود یک سال پیش و پس از سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم انجام گرفت، مقام معظم رهبری فساد را به اژدهایی هفت سر تشبیه کردند، و مسئولان کشور و به خصوص قوه قضاییه را به مقابله جدی و کامل با مفسدین سوق دادند، که باید با آن مقابله کرد، و این اژدهای هفت سر را از پای درآورد. چند روزی نگذشته بود که اخباری مبنی بر دستگیری شهردار وقت زابل به اتهام اختلاس چند ده میلیاردی به گوش رسید که به رغم تلخ بودن قضیه، امید مبارزه با فسادهای اقتصادی را در منطقه سیستان زنده کرد، و باعث امیدواری مردم رنج دیده سیستان و خصوصا شهر زابل گردید.
بر همگان مبرهن و مشخص است قوه قضائیه، جایگاهی ویژه در نظام اسلامی و در برخورد با فساد دارد و از آن طرف عقیده جنبش دانشجوئی آن است که عدالت خواهی را در چهارچوب ساختار های قضائی و نظارتی باید دید و در صورت عدم توجه به آن صرفا به عدالت طلبی عجولانه، نادرست و حتی ضد عدالت منتهی خواهد شد، باید در این راستا قوه قضائیه تمام تلاش خود را در جهت مبارزه با فساد و برقراری عدالت انجام دهد و مجموعه اقدامات صورت گرفته را در خصوص این نوع قضایا به صورت مستدل اطلاع رسانی کند و مجموعه مردم را نسبت به این نهاد انقلابی اعتماد پذیرتر کند.

اخیرا اخباری در خصوص این پرونده و تبرئه شدن متهم ردیف اول، در برخی اتهامات اساسی و مشغول به کار شدن ایشان در مجموعه شهرداری، سوالاتی را به همراه داشته است، که اذهان عمومی را با خود درگیر کرده است:
اولا _ آیا با تمام افرادی که اتهامشان به این سبک هاست، به همین شیوه برخورد می شود؟
ثانیا _ اینکه اعلام نام بیش از ۲۰ متهم در قبال این پرونده و تاکید عجیب دادستانی نسبت به وقوع فساد چه دلیلی داشته؟ و مبالغ هنگفتی که ابتدا در محافل رسمی اعلام شده بود کجاست؟
ثالثا _ اگر این اتهام ناصحیح بوده، چرا بیان شده است؟ چرا که اعلام خبر فساد در مسئولین خود باعث تخریب اذهان عمومی و بدبینی به نظام اسلامی می شود و اگر این اتهام فساد صحیح و درست بوده است، پس چرا از دادگاه تشکیل شده، در باب این اتفاق، مردم از حق قانونی خود که اطلاع از اخبار دادگاه مربوطه هستند بی اطلاعند و از حداقل حقوق شهروندی خودشان محروم هستند؟!

لذا با توجه به شبهات پیش آمده پیرامون این اتفاق از جنابعالی دعوت می گردد که در دیداری با دانشجویان دانشگاههای شهرستان زابل و یا حضور در تریبون‌های نمازجمعه توضیحات لازم در خصوص این پرونده را به مردم سیستان اعلام نمائید.

والسلام علی والتبع الهدی