×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سیستان پرس :دکتر محمد نهاوندیان در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و در نشستی با سرمایه‌گذاران و مدیران عامل شرکت‌های خارجی فعال در منطقه آزاد و بندر چابهار، اظهار داشت: امروز نه تنها دیدگاه دولت بلکه مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران به طور اجماعی خواهان حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستند، البته چه بسا ممکن است بدنه اداری این هدف و سیاست دولت به خوبی فهم نشده و یا به طور کامل به آن عمل نشود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: هر موردی در نحوه برخورد با این سیاست دولت مغایر و معارض باشد، باید سریعاً از سوی دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قرار بگیرد و سازمان توسعه تجارت وظیفه دارد که همه موانع سرمایه‌گذاری را برطرف سازد و در این زمینه از اختیارات کامل برخوردار است.

دکتر نهاوندیان با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی طی ماه‌های اخیر، اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این شورا، این است که در سریع‌ترین زمان، موانعی که در اجرای سیاست‌های اقتصادی مشاهده می‌شود، برطرف گردد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی فعال در منطقه آزاد تجاری چابهار تأکید کرد: تردید نداشته باشید که سیاست جدی و قطعی کشور حمایت از سرمایه‌گذاری شما است.

دکتر نهاوندیان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی به همکاری و مشارکت با همسایگان اهمیت خاصی قایل هستیم و در میان همسایگان نیز با برخی از دولت‌ها روابط نزدیک‌تر و برادرانه‌تری داریم که حتماً پاکستان و افغانستان در این لیست قرار دارند. لذا این همسایگان در سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشترک بیشترین حمایت را دریافت خواهند کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: در حوزه صادرات و واردات با کشورهای همسایه می‌توان روابط همه جانبه‌ای برقرار کرده و حتی در قالب شرکت‌های سه‌جانبه‌ همکاری برقرار کرد؛ به نحوی که کالاهای سایر کشورها از طریق پاکستان و افغانستان نیز قابلیت عرضه داشته باشد و در این تبادلات می‌توان از روش تهاتری و یا هر روشی که طرفین توافق کنند، استفاده کرد و دولت از این رویکرد حمایت می‌کند.

دکتر نهاوندیان تصریح کرد: ایران برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه عزم جدی دارد و معتقدیم این شرایط فرصت مغتنمی ایجاد می‌کند که همکاری‌های اقتصادی با همسایگان از عمق بیشتری برخوردار باشد و به عنوان یک مشاور اقتصادی توصیه‌ام به سرمایه‌گذاران این است که از این فرصت استفاده کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در راستای همکاری‌های اقتصادی با همسایگان می‌توانیم حوزه‌هایی غیر از واردات و صادرات را تعریف کرده و روی پروژه‌های مشترک و به طور خاص معادن همکاری داشته باشیم.

دکتر نهاوندیان خاطر نشان کرد: برقراری همکاری‌های مشترک با همسایگان می‌تواند، پایه‌ای برای حرکت‌های درازمدت باشد. بی‌تردید کسانی که امروز در ایران حضور دارند و فعالیت می‌کنند حتماً در آینده از این تصمیم خود خشنود خواهند بود و کسانی که حضور ندارند پشیمان می‌شوند.

در ابتدای این نشست تعدادی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت خود در ایران برخی از پیشنهادات و مطالبات خود را در راستای تسهیل فعالیت‌هایشان بیان کردند.