×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سیستان پرس :«حجت الاسلام ابراهیم حمیدی» در بین صلاتین نماز جمعه شهرستان زاهدان بیان داشت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است که مهمترین دستاوردهای نظام قضایی کشور را برای مردم بازگو کنیم.

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر به شرح وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی نگاه کنیم متوجه این واقعیت می شویم که دستگاه قضایی در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی درصدد برآورده کردن انتظارات مردم است، افزود: رسیدگی به تظلمات، شکایات و دعاوی حقوقی و کیفری مهمترین وظیفه قوه قضائیه است و بیشترین وقت از قوه قضائیه را می گیرد.

رئیس دادگستری استان یادآور شد: در یکسال گذشته بیش از ۲۳۰ هزار پرونده در دادگستری ها، محاکم قضایی، مجتمع های قضایی و شوراهای حل اختلاف در استان رسیدگی شده است.

حمیدی گفت: قوه قضائیه مهمترین کاری که در سطح ملی و استانی در دستور کار خود قرار داده اجرای طرح تحول در دستگاه قضایی است؛ معنای طرح تحول این نیست که در گذشته قوه قضائیه وظایف خودش را انجام نداده بلکه برای این است که قوه قضائیه دچار روز مرگی نشود.

وی افزود: طرح تحول قوه قضائیه بر تسریع در احقاق حقوق مردم در جامعه و مجامع بین المللی، تامین امنیت حقوقی و قضایی برای مردم و دفاع از آزادی های مشروع و حقوق شهروندی و مبارزه قاطع با فساد استوار است./شبستان