×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سیستان پرس :حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز پنجشنبه در همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید همه دست در دست هم تلاش کنیم تا انتخابات سالم و شفافی برگزار شود.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: دست اندرکاران، ناظران و مجریان انتخابات باید با بی طرفی کامل، پرهیز از سو استفاده و پیشگیری از بروز تخلف تنها در راستای قانون و سیاست های نظام وظایف محوله را بنحو شایسته ای انجام دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تشکیل شورای راهبردی با حضور استاندار برای تصمیم گیری در مورد مسائل کلان استان و تشکیل قرارگاه فرهنگی با حضور مجموعه‌های دست اندرکار امور فرهنگی را مهم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محامی به ویژگی یک کارگزار خوب اشاره کرد و افزود: داشتن جایگاه اجتماعی مناسب، امین، حفیظ و علیم بودن از جمله ویژگی‌های یک کارگزار خوب است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه ادامه داد: برای خدا کار کردن، از مادیان و شهوات دنیایی دل کندن، نسبت به امور مردم تفقد داشتن و دلسوز بودن از جمله مواردی است که باید یک کارگزار رعایت کند.

امام جمعه زاهدان خدمت به مردم را اساس کار کارگزاران دانست و بیان کرد: این استان دارای حساسیت‌ها و محرومیت‌هایی خاصی است که باید بدان توجه شود لذا همه مدیران به عنوان کارگزاران نظام باید در چهارچوب قانون در راه خدمت بی منت به مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان نیاز به هماهنگی و تدابیر بیشتر و جدی تری دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به این استان اشاره کرد و افزود: ۱۲ بند در سه محور اصلی در دیدار و گفت و گو با ولی فقیه تبیین شد که نگاه بلند ایشان به این منطقه و مسئولیت سنگین کارگزاران این منطقه را نشان می دهد.

امام جمعه زاهدان تلاش ائمه جمعه و همکاری با مسئولان در رفع مشکلات مردم در کنار مطالبه گری منصافانه را مهم دانست و تصریح کرد: باید در خطبه‌های نماز جمعه از درشت خویی و اختلاف نظر پرهیز شده و اگر نیاز به عنوان کردن مطلبی است به صورت خصوصی انجام شود.

فرمانداران مسئولان اصلی اجرای انتخابات هستند

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: فرمانداران به عنوان نیروهای مخلص و با تجربه وزارت کشور مسئولان اصلی اجرای انتخابات هستند و نقش آنان در حوزه انتخابات بسیار مهم است.

احمدعلی موهبتی اهمیت انتخابات امسال را بسیار مهم دانست و افزود: فضا سازی های اخیر دشمنان سبب شده امسال انتخاباتی به مراتب جدی و وحدت آمیزتر داشته باشیم.

وی اعتماد مردم به صندوق رأی را مهم دانست و بیان کرد: مردم در انتخابات باید به صندوقی که آرای خود را در آن می‌اندازند اعتماد داشته باشند و این اعتماد سازی باید توسط ما ایجاد شود.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان لحظه‌ای قصور در انتخابات را قابل اغماض و بخشش ندانست و تاکید کرد: انتخابات باید رقابتی بوده و به صورت سالم برگزار شود و هرگونه قصور در برگزاری انتخابات غیر قابل بخشش بوده و فرد خاطی عزل خواهد شد.

وی خدمت به مردم را از اصول مهم نظام عنوان کرد و گفت: فرمانداران با صبوری، بردباری و تلاش باید در صدد پاسخگویی و رفع مشکلات مردم باشند.

موهبتی با بیان اینکه امروز خیانتی بزرگ‌تر از ایجاد نا امیدی و یاس در میان مردم نیست تصریح کرد: فرمانداران با تبیین کارهای مثبت صورت گرفته باید در صدد ایجاد امید و نشاط در میان مردم باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان با مشکلات زیادی رو برو است، ادامه داد: باید فارغ از هر نوع تفکری باید به انسانیت فکر کنیم و براساس دستورات دینی و وجدان انسانی در صدد بر طرف کردن مشکلات مردم بر آییم.

وی وجود مشکلات مخابراتی، نبود خودرو مناسب در اختیار فرمانداران و کمبود نیرو در بخشی از ارگانها را مهم و قابل توجه دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و نیروهای موجود برای پیشبرد اهداف و برنامه ها هنر بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد./ایرنا