×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

احمد علی موهبتی روز پنجشنبه در بیست و یکمین همایش خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اظهار داشت: اگر مشکل آموزش و پرورش حل شود این نهاد در آینده مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: خیران در سالهای اخیر با نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان گام‌های ارزنده‌ای را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این دیار برداشته اند به طوریکه تاکنون افزون بر سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس در این استان توسط آنان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم روزی به جایی برسیم که با بی نیازی این استان به ساخت مدارس بتوان با همت خیران در کشورهای پاکستان و افغانستان مدرسه ساخت تا از آسیب‌های اجتماعی به سوی مرزهای کشور پیشگیری کرد.

سرپرست معاونت آموزشی سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه خیران در کشور وجود دارد که باید بیش از گذشته از آنها برای توسعه و پیشرفت مناطق کمتر برخودار کشور نظیر سیستان و بلوچستان بهره گرفت.

علیرضا نخعی از فعالیت گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان برای قبولی ۱۶۵ نفر در رشته پزشکی در کنکور سراسری سال گذشته تقدیر کرد.

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه یتیم کسی است که ادب ندارد گفت: خیران مدرسه ساز به دانش آموزان پدر و مربی می‌دهند تا در راه علم و ادب گام بردارند.

مولوی نذیر احمد سلامی از خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان برای ارتقای سطح آموزشی این استان تقدیر کرد.

سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ۸۸ درصد مدارس افتتاح شده سال گذشته در این استان خیری بوده که بیشترین میزان مشارکت خیران در کشور گزارش شده است.

رضا سرحدی نیا افزود: هم اینک ۳۶۷ مدرسه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان توسط خیران در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در این استان ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.