×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اعضاء خانه کشاورز منطقه سیستان در فضایی کاملا صمیمی با مهندس جمشید رخشانی نسب دیدار و پیرامون مباحث مختلف به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش سیستان پرس؛ به دنبال انتصاب مهندس جمشید رخشانی نسب، به سمت فرماندار جدید شهرستان هامون تعدادی از اعضاء خانه کشاورز منطقه سیستان با حضور در دفتر کار وی، حضور جمشید رخشانی نسب در موقعیت جدید را به ایشان تبرک گفتند و با توجه به گستره و اقلیم شهرستان هامون خواهان حمایت جدی فرماندار جدید هامون از دامداران، عشایر و کشاورزان منطقه شدند.

در ادامه مهندس رخشانی نسب از چهره های سیاسی منطقه و فرماندار اسبق شهرستان زهک که طی حکمی از سوی وزیر کشور اخیرا به عنوان فرماندار شهرستان هامون از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان معرفی گردیده‌است، با تشکر از تشریک مساعی و همراهی خانه کشاورز، به طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت طرح فوق که به عنوان یکی از راههای عبور سیستان از بن بست، شناخته شده است، رضایت خود را از روند اجرای این طرح بزرگ در مقطعی زمانی کنونی مطلوب توصیف توصیف کرد و گفت: این طرح عظیم که مراحل پایانی خود را طی می‌کند، و در شهرستان هامون به بهره برداری رسیده است، و مردم هم باید الگوی کشت خود را تغییر دهند. زارعان دیگر نمیتوانند، با شیوه غرق آبی محصولات را آبیاری کنند.

رخشانی نسب از شروع عملیات ایجاد دریچه کنترل بر روی دایک ایجاد شده در منطقه کوه خواجه هم خبر داد و از صنوف مختلف شامل کشاورزان، عشایر و دامداران منطقه هم خواست از تنگ نظری های توان فرسا بپرهیزند و با هدف رفع موانع در راستای رشد و تعالی منطقه گام بردارند.

وی در ادامه از برنامه ریزی جهت جاده کمبربندی در حریم کوه خواجه و طرح جامع آن شامل ایجاد پارک تفریحی ده هکتاری مرکز توریستی اقامتی پلکان سلامت و سایر پروژه های متعلق به ساماندهی کوه خواجه به عنوان یک مرکز توریستی بین المللی اشاره کرد و گفت: از طریق اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی این برنامه مهم را شروع کرده ایم. و با جدیت ادامه خواهد یافت.

فرماندار هامون در خلال سخنانش از خانه کشاورز به عنوان نهادی یاد کرد که به امور عمرانی و زراعی می پردازد، اما در عین حال یکی از سیاسی ترین تشکیلات فعالی است که در سراسر کشور و تا کوچکترین عنصر جامعه یعنی قریه و روستا عضو دارد.