×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس بهروز آقایی اظهار داشت: این محموله سنگ ساختمانی در کمتر از ۱۲ ساعت تشریفات گمرکی و اداری آن انجام و صادر شد.

وی افزود: با توجه به بازاریابی‌های انجام شده برای سنگ و انواع کالا در ۲ سال اخیر منجر به صادرات شده و در آینده نیز شاهد رونق این بندر در صادرات و واردات کالا خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان گفت: این محموله سنگ ساختمانی که به طور برش خورده و در بسته بندی پالتی بود، به صورت صادرات مستقیم و با همکاری گمرک در کمتر از ۱۲ ساعت به داخل شناور منتقل شد.

وی بیان کرد: شروع صادرات نخستین محموله سنگ به کشورهای حوزه دریای عمان از بندر چابهار بود و صادرات محموله‌های بعدی در ماه آینده و با حجم بیشتر تحقق می‌یابد.

آقایی اظهار داشت: بندر شهید بهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن آماده ترانزیت، صادرات و واردات کالاست و می‌تواند نقش مهمی در توسعه این منطقه محروم ایفا کند.

وی افزود: با بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی ۲۰۳ هکتار اراضی پسکرانه ای از دریا استحصال، هزار و ۷۰۰ متر اسکله با عمق ۱۶ متر ساخت و ۱۵،۸ میلیون مترمکعب لایروبی، ساخت سه کیلومتر موج شکن انجام شده است.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تأمین و مونتاژ ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در سه سال اخیر انجام شده که منجر به ارتقای ظرفیت بندر از ۲،۵ میلیون تن به ۸، ۵ میلیون تن شد.

وی بیان کرد: همچنین با اعطای تخفیف‌ها، تشویق‌های ویژه و بازاریابی گسترده منطقه‌ای موجبات انتقال موفقیت آمیز حجم گسترده‌ای از کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان از مسیر بندر چابهار، ارتقای شاخص‌های کانتینری به رتبه چهار کانتینری کشور، بیشترین حجم تخلیه و بارگیری در سال ۹۷ نسبت به آمار تاریخ چابهار و جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۷ نیز انجام شده است.

آقایی تصریح کرد: با اجرایی کردن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان موسوم به توافقنامه چابهار برگ زرینی از ناکارآمد کردن تحریم‌های ظالمانه علیه کشور را با مستثنی شدن این بندر از تحریم‌های جدید باعث شده است./ایرنا