×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس”سلطانعلی میر , به راه‌اندازی مراکز دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: با رایزنی‌ها در تهران و حضور در جلسه شورای گسترش رشته‌های دانشگاهی با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی, معاونان و مدیران کل سازمان مرکزی، اجازه راه‌اندازی ۲۰ مرکز دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان صادر شد.

وی افزود: با هدف توسعه عدالت آموزشی و خلق فرصت‌های برابر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه استانی و فرامرزی به‌منظور زیر پوشش قراردادن آموزش از راه دور خیل عظیم مشتاقان  علم و تحصیل در اقصی نقاط استان (و کشورهای همسایه)، پیرو دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۱۹ تیرماه تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ادامه داد: مصوب شد معاون پزشکی واحد زاهدان  بررسی‌های لازم را با همکاری وزارت بهداشت و درمان درباره راه‌اندازی رشته‌های مقاطع کاردانی, کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های پیراپزشکی متناسب با نیاز استان سیستان و بلوچستان انجام دهند.

میر بیان کرد: در رایزنی‌های صورت‌گرفته بنا شد پیگیری جدی برای راه‌اندازی شعبه علوم و تحقیقات با عنایت به مستندات موجود از وزارت علوم انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: مقرر شده است جابه‌جایی و تبادل رشته‌ها بین  واحد‌های دانشگاهی استان تسریع یابد.