×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس؛ غلامحیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، طی اطلاعیه‌ای از کشاورزان فعال دشت سیستان خواست، به منظور تسریع در اجرای سامانه‌های آبیاری مزارع به ادارات تابعه این سازمان در منطقه سیستان مراجعه کنند.
با شروع عملیات تحویل موقت طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان، فاز دوم این طرح تحت عنوان اجرای سامانه های آبیاری داخل مزارع دشت سیستان از فروردین ماه سال جاری با انتخاب ۲ پیمانکار جدید در سطح منطقه آغاز گردیده است.
با توجه به تقاضای کشاورزان که از سوی مدیران ادارات جهادکشاورزی منطقه سیستان، به مدیر طرح ارائه می‌شود، اجرای سامانه‌های آبیاری در داخل مزارع برنامه ریزی و عملیاتی می‌گردد.
فاز دوم طرح آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان بر مبنای رساندن آب تا درون مزارع برنامه ریزی گردیده‌است، که با این اقدام بسیاری از دغدغه‌های بهره‌برداران مرتفع و میزان بهره‌وری آب افزایش خواهد یافت. در این فاز آب از حوضچه‌های ۵ هکتاری تا داخل مزارع با شبکه لوله و به شکل بسته منتقل خواهدشد.
ضمنا به جهت تسریع در اجرای طرح با عنایت به تقاضا محور بودن عملیات اجرایی در فاز دوم، از کلیه کشاورزان دشت سیستان تقاضا می‌گردد، جهت تکمیل فرمهای تقاضا به ادارات جهادکشاورزی منطقه سیستان مراجعه کنند.