×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس، به‌ مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مردادماه ۱۳۵۸، ائمه‌جمعه‌ سراسر کشور، روز سه شنبه ۲۵ تیرماه، با حضور در حسینیه‌‌ امام خمینی رحمه‌الله با مقام معظم رهبری دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این دیدار، به عنوان یک توصیه سلوکی خطاب به ائمه جمعه سفارش کردندو فرمودند: سر سفره‌ اصحاب ثروت و قدرت تا می‌توانیم حاضر نشویم، مراقب نزدیکان و فرزندان خود باشید، ممکن است دشمن از راه #فرزند شما #نفوذ کنند
ایشان در همین مورد به نامه ای از امیرمؤمنان علی علیه السلام به یکی از یارانشان اشاره کردند و گفتند:
نامه‌ امیرالمؤمنین به عثمان‌بن‌حنیف را که یادتان هست. حالا ما توقع نداریم؛ نه عثمان‌ بن‌ حنیف در بین ما هست، نه وضع ما با حضرت قابل مقایسه است، ولی میتوانیم این را برای خود قرار دهیم که به طبقات اشراف نزدیک نشویم. این موجب دور شدن از توده و عامه‌ مردم است.
ایشان همچنین افزودند: از رفتن سمت #صاحبان_قدرت و ثروت و کسانی که #زبان_چرب و نرم دارند، پرهیز کنید. بعضی از این نودولتها که به ثروت رسیده‌اند و دنبال یک حاشیه‌ امن هستند، سراغ ائمه‌ جمعه و شاخصان روحانیت میروند. اینجا باید حواس جمع باشد.

یکی دیگر از موارد مهم سلوک عملی که ائمه‌ی جمعه باید مراقبت کنند، مراقبت از نزدیکان و فرزندان است که اینها دچار اشکالی نشوند. آن کسی که سراغ شما می‌آید و شما رد میکنید، ممکن است سراغ فرزند شما بیاید و از آن طریق نفوذ کند.

فرماندهی کل قوا با اشاره به تحرکات اخیر رذیلانه انگلیس افزودند: جمهوری اسلامی دزدی دریایی انگلیس خبیث را بی‌جواب نمی‌گذارد. در بین این توقعات بی‌مورد اروپا در #برجام، #انگلیس_خبیث دزدی دریایی میکند و کِشتی ما را میدزدد؛ جنایت میکنند و شکل قانونی به آن میدهند. جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن نظام، این خباثتها را بی‌جواب نمیگذارند و در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد.

ایشان از تریبونهای نمازجمعه به عنوان، زنجیره های گفتمان ساز یاد کردند و فرمودند: نماز جمعه یک زنجیره به هم پیوسته‌ در جامعه اسلامی است که با ابزارهای امروز عالیترین و دشوارترین گفتمانها را در کشور مستقر میکند.