×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه‌های نمازجمعه ۲۸ تیرماه شهر علی اکبر از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان، پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی، با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: بیانات و اوامر ولی امر مسلمین جهان به ائمه جمعه بسیار مسرت بخش، دقیق و راهگشا و مطاع است.
از دیدگاه مقام معظم رهبری نمازجمعه تامین کننده نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی و زمینه ساز استقرار گفتمان های عالی بصیرت بخش است که هنوز جایگاه نماز جمعه درست تبیین و استفاده نشده است.
امام جمعه شهر علی اکبر از توصیه مقام معظم رهبری به امامان جمعه، جهت امید آفرینی در جامعه و پرهیز از ایجاد جو ناامیدی و یاس در کشور به عنوان یک موضوع بسیار دقیق و ارزشمند یاد کرد و افزود: احیای روحیه نشاط و امید و انعکاس دستاوردهای نظام و خدمات دستگاه‌های مختلف، موجب رونق توسعه در جامعه می‌شود، و تریبون نمازجمعه، به عنوان یک ظرفیت فوق العاده در اختیار مدیران همه دستگاهها و تشکیلات اجرائی جهت انعکاس خدمات قرار دارد.
حجت الاسلام مجتبی اشرفیان با اشاره به خباثث جدید دولت انگلیس علیه ایران در توقیف نفتکش ایرانی گفت: آنها خودشان می‌دانند هر جائی که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛ پاسخ می‌دهد، پاسخ محکم و فراموش نشدنی می‌دهد، چون حفظ امنیت، خط قرمز ماست، و اجازه کوچکترین تعرضی را به هیچکس نخواهیم داد. جمهوری اسلامی هیچ وقت شروع کننده هیچ جنگی نبوده‌است، اما در برابر تجاوز بیگانگان به خاک و امنیت کشورمان با هیچ کس تعارف ندارد و از عزت و شرف و استقلال و امنیت مردم دفاع می کند .
توقیف شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق دقیقا دو روز بعد از وعده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دزدی و راهزنی دریایی انگلیس در مورد نفتکش ایران بی پاسخ نخواهد ماند ، و این نفت‌کش حامل سوخت قاچاق توقیف شده در حالی گرفتار شده که با پرچم انگلیس تردد می کرده و اهمیت آن هم دقیقاً در همین هست انگلیس حامی این نفتکش بوده و این اولین واکنش ایران به اقدام خباثت آمیز انگلیس بود و قطعاً آخرین واکنش نخواهد بود.
اشرفیان در پایان افزود: امروز خلیج‌فارس و تنگه هرمز به برکت حضور نیروهای دلسوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان، یکی از امن‌ترین آبراههای بین المللی دنیاست، آمریکا هم می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و هم همزمان با کمک بعضی کشورها مثل انگلیس این ثروت ملی را چپاول کند که این حرکت روباه پیر هم تابع همان سیاست‌های آمریکاست که باید منتظر اقدامات سخت و غیرمنتظره بعدی باشد.