×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس : وی با بیان اینکه این طرح همچون سال گذشته با هدف نگه‌داشت و ذخیره کردن آب مصرفی بهداشتی و مواجهه با بحران خشکسالی اجرا می‌شود، افزود: مرحله دوم طرح ملی نذر آب با رویکرد تأمین آب شرب از طریق توزیع مخازن آب در مناطق آسیب دیده صورت می‌گیرد.

راشکی با اشاره به اجرای مرحله اول طرح نذر آب در سال گذشته، یادآور شد: یک بخش از این طرح مربوط به تأمین تانکرهای آب برای نگه‌داری آب‌های روستایی بود که بالغ بر ۱۲۷۰ تانکر با گنجایش‌های ۲۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰ هزار لیتری به تناسب جمعیت هر بخش در نظر گرفته و در روستاهای مختلف نصب شد. همچنین توزیع آب‌های معدنی اهدایی مردم نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر در کنار آب‌رسانی، افزود: نزدیک به ۵۰ هزار خانواده هم شناسایی شدند که نیازمند حمایت‌های معیشتی بودند و برای آن‌ها نیز سبدهای غذایی به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تهیه و توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، بحث حمایت‌های روانی برای کودکان نیز مورد توجه قرار گرفت و برای آن‌ها جنگ‌های شادی و بازی برگزار شد. خدمات دیگری از جمله تهیه اقلام حمایتی مانند لوازم التحریر و پوشاک هم توسط خیرین ۱۹ استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته کاروان سلامت به استان سفر می‌کند، اظهار کرد: با همکاری سازمان داوطلبان در حوزه سلامت‌محور، کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمردر قالب پزشکان متخصص، پیراپزشک، دندانپزشک و پزشک عمومی از سایر استان‌های کشور به استان سیستان و بلوچستان آمده و در مناطق آسیب دیده مستقر خواهند شد.

راشکی عنوان کرد: مرحله دوم طرح نذر آب بطور کامل از محل کمک‌های خیرین و داوطلبین جمعیت هلال احمر در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان اجرایی می‌شود./ایکنا