×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

حجت الاسلام والمسلمین محمد راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز: عید سعید قربان یادآور زیباترین جلوه های بندگی در برابر خدای متعال است / حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، با الگو برداری از سیره و راه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و اراده محکم و مستحکم توانست مقابل رژیم تادندان مسلح اسرائیل پیروز شود

به گزارش سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه‌های نمازجمعه ۱۸ مردادماه که علیرغم طوفانهای موسمی با حضور جمع کثیری از نمازگزاران خداجوی و مدیران دستگاههای اجرائی، در محل مصلی امام خامنه‌ای نیمروز برگزار گردید، پس از سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امام باقر(ع) مانند خورشیدی فروزان در جامعه سیاه اموی آن زمان درخشید. و شاگردان زیادی را تربیت کرد، بطوری که آثار و احادیث آن امام همام ضامن بقای مکتب اسلام و تشیع است.
حجت اسلام والمسلمین محمد راشکی در ادامه با اشاره به اعمال روز عرفه گفت: عرفه روز نیایش است، در این روز حاجیان در وادی عرفات از درگاه لایزال الهی تقاضای غفران و رحمت می‌کنند. و در شب و روز عرفه زیارت امام حسین(ع) مستحب است.
امام جمعه شهرستان نیمروز همچنین افزود: عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و یادآور زیباترین نمونه بندگی در برابر خدای متعال است پیشاپیش این عید بزرگ را به عموم مسلمین تبریک میگوئیم، و این روز، عید فداکاری و ایثار و قربانی نفس است، ذبح قربانی و کمک به تنگدستان و فقرا در این روز سنت است، و یکی از کارهای بسیار خوبی است که باعث رضایت و خشنودی خداوند می شود، رعایت مسائل شرعی و بهداشتی در این روز فراموش نشود، چرا که بیماریهای مشترک بین دام و انسان مانند تب کنگو ممکن است باعث مشکلاتی برای افراد شود.
وی در بخش دیگری از بیانات خود به سالروز پیروزی حزب الله لبنان پرداخت و ادامه داد: سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی با اتکاء به نیروی ایمان و اراده مستحکم و با الگوگیری از سیره و راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران، در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح رژیم غاصب صهیونیستی که مورد حمایت استکبار جهانی و اعراب منطقه بود، قرار گرفت. و از این جنگ پیروز و سربلند بیرون آمد. در این جنگ نابرابر رژیم جنایتکار اسرائیل و حامیانش پیش از پیش ذلیل و رسوا شدند. پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در این نبرد الگوی مقاومت اسلامی گردید، و این پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی را در منطقه خاورمیانه گسترش داد. با پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه این گروه کوچک ملی و لبنانی به یک تشکل منطقه ای و جهانی تبدیل گردید، تا جائیکه هم اکنون به عنوان یک بازیگر مؤثر منطقه‌ای و جهانی مطرح است.