×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سیستان پرس”مجتبی میرحسینی اظهار داشت: نشست کمیته ملی برنامه‌ریزی برای تورهای گردشگری ورودی به ایران با حضور رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران، سرکنسول ایران در کراچی پاکستان، اعضای کنسرسیوم‌های ایران، معاون شرکت توسعه گردشگری و مدیریت برخی هتل‌های ایران و مدیران انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان‌ها برگزار شد.

وی گفت: این نشست فرصت بسیار خوبی برای معرفی بیشتر سیستان و بلوچستان و ارتباط دفاتر استان با شرکت‌ها و دفاتر تورگردان ایران را فراهم کرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در این نشست ظرفیت‌های گردشگری استان براساس محصولات متنوع شمال و جنوب معرفی و قرار است برای تورهای ورودی به سیستان و بلوچستان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: حمل و نقل رایگان برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران که تور ورودی به مقصد سیستان و بلوچستان تعریف کنند نیز به منظور ارزان سازی سفر در قالب فم تورهای آشناسازی در نظر گرفته شده و همچنین از تخفیف ویژه واحدهای اقامتی استان نیز بهره‌مند خواهند شد.

میرحسینی گفت: با تشریح ظرفیت‌های ویژه سواحل مکران و گردشگری دریایی در این نشست، برنامه ریزی شد تا فم تور آشناسازی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران بویژه دفاتری که در زمینه تورهای ورودی فعالند، در نیمه دوم سال در استان برگزار شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها و افزایش تعامل با این مجموعه فکری و برنامه‌ریزان سفر و گردشگری در ایران بتوانیم در آینده نزدیک، افزایش مسافر را هم در حوزه گردشگری داخلی و هم گردشگران ورودی به سیستان و بلوچستان شاهد باشیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در زمینه همکاری‌های دو جانبه ایران و پاکستان قرار است با افزایش همکاری‌های ۲جانبه، نخستین نشست بخش خصوصی ایران و پاکستان در زاهدان برگزار شود تا بتوانیم زمینه همکاری‌های مشترک و تعاملات را فراهم کرده و مسیر جدید ایران- پاکستان و هندوستان باعث شود تا دوباره به دروازه شبه قاره تبدیل شده و با افزایش تعامل بین مردم و بخش خصوصی گردشگری ۲ کشور شاهد توسعه و امنیت پایدار در منطقه باشیم./ایرنا