×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبر کیخا امام جمعه زابل، به منظور آشنائی بیشتر با مشکلات منطقه، در ادامه بازدیدهای سرزده و حضور غیرمحسوس در میان اقشار مختلف جامعه، همزمان با شرایط نامساعد جوی و طوفانهای همراه با ریزگرد، و به منظور نظارت مستقیم بر عملکرد سازمانهای خدمات رسان، با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) زابل، و مواجهه چهره به چهره با مراجعان بخش اورژانس این بیمارستان، از نزدیک در جریان میزان رضایتمندی بیماران و خدمات ارائه شده توسط کادر بیمارستان قرار گرفت.
وی در ادامه با مراجعه به مرکز اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین زابل به صورت ناشناخته بر بالین تنی چند از بیماران مبتلا به بیماریهای تنگی تنفسی بستری شده در این مرکز، حاضر شد، و خدمات ارائه شده توسط این بخش را مورد ارزیابی قرار داد.
امام جمعه زابل پس از پایان این حضور سرزده و بازدید میدانی به خبرنگار پایگاه خبری سیستان پرس، گفت: در راستای رسیدگی به درخواستهای مکرر شهروندان مبنی بر مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان، و قولهائی که در همین خصوص به مراجعان دفتر امام جمعه و فعالان فضای مجازی داده شده بود، در یکی از بحرانی ترین ایام سال که شدت مراجعه شهروندان بیماران، و بویژه بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی و تنگی تنفسی به بیمارستان بیشتر از ایام دیگر است، به صورت نامحسوس و سرزده در میان مردم شریف منطقه و مراجعان بیمارستانهای امام خمینی(ره) و امیرالمؤمنین(ع) زابل، حضور یافتیم.
وی با اعلام رضایت نسبی از عملکرد پرسنل بیمارستان و انعکاس رضایتمندی مراجعان بیمارستان تاکید کرد: از آنجا که نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرائی موجب تقویت میزان رضایتمندی مردم به عنوان وارثان اصلی مملکت اسلامی و بهبود کیفیت خدمت رسانی می‌گردد، در راستای ارزیابی نوع برخورد و میزان خدمات ارائه شده به بیماران، به صورت سرزده و بدون هماهنگی، به مراکز اورژانس بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و امیرالمؤمنین(ع) زابل، مراجعه کردیم‌.
وی افزود: در خلال بازدید امروز ضمن گفتگو با تعدادی از شهروندان گرامی و مراجعان بیمارستان در خصوص میزان رضایتمندی آنان از خدمات بیمارستان قرار گرفتیم که بجز یک مورد، سایر مراجعان از عملکرد پرسنل بیمارستان و میزان خدمات ارائه شده به بیماران رضایت داشتند.
امام جمعه زابل ضمن اشاره به تداوم این نظارتها، تصریح کرد: بازدید سرزده هیچگاه نباید با مُچ گیری اشتباه گرفته شود. و فی الواقع مراجعات بدون هماهنگی به دستگاههای اجرائی مُهر تائیدی بر نوع خدمات آن دستگاه خواهد بود. لذا هر از چند گاهی به یکی از مؤسسات عمومی و یا دستگاههای اجرائی مراجعه و از نزدیک در جریان میزان خدمات آن سازمان قرار می‌گیریم.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بازدید امروز و نکات اعلام شده صرفا مربوط به مراکز اورژانس مستقر در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و امیرالمؤمنین(ع) بوده، و هیچ ارتباطی با سایر بخشهای بیمارستان ندارد.
وی با اشاره به همجواری منطقه سیستان، با کشور افغانستان و ورود آمار قابل ملاحظه‌ای از بیماران مبتلا بیماری‌های واگیرداری همچون مالاریا و سل از این نقطه از کشور، و همچنین طوفانهای شدید همراه با ریزگرد که منشأ بیماریهای تنفسی همچون سل، و آسم، و بیماری‌های چشمی از قبیل آب سیاه و آب مروارید و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌گردد، از مقامات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواست تا نسبت به تأمین امکانات مورد نیاز بخش درمان و تجهیز و راه اندازی سریع بیمارستان تنفسی منطقه استراتژیک سیستان، که در فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران یاد شده است، اقدامات لازم را انجام دهند.