×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سیستان پرس “سید جوادحسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای افتتاح چند پروژه و کلنگ زنی گام اول حذف مدارس خشتی و گلی وارد زاهدان شد.

 سیدجواد حسینی برای دیدار با فرهنگیان، مسئولان شهرستانی و استان، نمایندگان مردم در مجلس و بررسی عملکرد شاخص‌های مختلف آموزشی، تربیتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه، حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، بازدید از مدارس حاشیه شهر، کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف، بازدید از بیمارستان در حال ساخت فرهنگیان، شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش، کلنگ‌زنی گام اول حذف مدارس خشتی و گلی استان در منطقه لاشار از برنامه‌های اولین روز سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

همچنین برنامه‌های دومین روز سفر سیدجواد حسینی به استان سیستان و بلوچستان، دیدار با خانواده معزز شهید فرهنگی در چابهار، کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه، امضای تفاهم‌نامه اردوگاه دانش‌آموزی با منطقه آزاد چابهار، شرکت در شورای آموزش و پرورش قطب جنوب و افتتاح پروژه ۲۴ کلاسه در شهرستان کنارک است.

سیدجواد حسینی در اولین برنامه سفر خود و به محض ورود به استان به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان رفت. حجت‌الاسلام مصطفی محامی در این دیدار با تبریک اعیاد قربان و غدیر و آرزوی توفیق الهی برای همه خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: «نگاه و ایده سرپرست وزارت آموزش و پرورش نشان از جهادی و عملیاتی‌بودن برنامه‌های او دارد. امیدواریم با برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در وزارت آموزش و پرورش فاصله بین این استان با دیگر استان‌ها در شاخص‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت کاهش یابد.»

امام جمعه زاهدان رسیدگی به معیشت معلمان و ایجاد انگیزه و جاذبه بیشتر برای ادامه خدمت فرهنگیان را مهم دانست و بر به کارگیری نیروهای بومی در استان برای ماندگاری تاکید کرد. او ادامه داد: «هدف اصلی همه خدمتگزاران در عرصه‌های مختلف، ارتقای دستگاه مربوطه و در نهایت ارتقای نظام اسلامی است. توانمندی فردی، مهارتی و توانمندی آموزشی معلمان از مهمترین مولفه‌های مورد‌نیاز امروزه دستگاه تعلیم و تربیت است و پذیرش و جذب معلمان باکیفیت آموزشی موردنیاز در دانشگاه فرهنگیان و ارتقای آنان در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت بسیار ضرورت دارد.»

محامی افزود: «سیاست کیفیت‌گرایی مهم‌تر از کمیت‌گرایی در آموزش و پرورش است. برای رشد و ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت ارتباط‌‌گیری معلمان استان با دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور باهدف بهره‌گیری از علم و دانش و تبادل‌نظر با آن‌ها اهمیت بسزایی دارد. تمام برنامه‌ریزی‌ها در آموزش و پرورش باید هدفدار و نتیجه و خروجی آن باید مورد اقبال عمومی جامعه و خانواده‌ها باشد چرا که رشد و توسعه نیروی انسانی و ارتقای سطح بینش و آگاهی و دانش فرزندان را به دنبال دارد.»/پانا