×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

 معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ماده مخدر جدیدی اخیرا در افغانستان کشف و تولید شده که جای شیشه را می‌گیرد و مقصد اصلی آن نیز ایران است.

🔹️ به گزارش سیستان پرس “محمدهادی مرعشی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این ماده‌مخدر که در مناطق سردسیر افغانستان کشت می‌شود نیاز به پیش‌ساز ندارد و خودش تبدیل به شیشه می‌شود.

🔹️ وی گفت: تولید این ماده قیمت ماده مخدر شیشه را در افغانستان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان کاهش داده و کشفیات اخیر سال گذشته در حوزه سیستان نشان از ورود این مواد دارد که پاتوق‌ها نیز در حال افزایش است و باید به طور جدی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

🔹️ معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در گذشته ۷۰ تا ۷۵ درصد کشفیات موادمخدر مربوط به تریاک بود اما اکنون به ۶۷ درصد کاهش یافته و با افزایش روبه رشد کشفیات شیشه مواجه هستیم.

🔹️ وی با اشاره به فعالیت مراکز DIC در استان بیان کرد: ۱۸ مرکز DIC دولتی در استان داریم که بیشتر آنها در مرکز استان فعال است.

🔹️ مرعشی ادامه داد: این مراکز تنها ۱۰۰ نفر را می‌توانند زیرپوشش قرار دهند و ۱۰۰ میلیون تومان باید ستاد برای آنها اعتبار اختصاص دهد که تحقق نمی‌یابد.

🔹️ وی اظهار داشت: مراکز DIC نقش مهمی در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز دارند./ایرنا