×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اعضای هیات رییسه دانشگاه و خبرنگاران حوزه سیستان برگزار شد.

به گزارش سیستان پرس” در ابتدای این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن تبریک روز خبرنگار و خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت : کمپین فشار خون یک کار جهادی بود که برای اولین بار در کشور اجرا شد و نتایج ان در ده سال آینده دیده خواهد شد.

دکتر میرزایی در ادامه این بحث افزود: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با توجه به شرایط سخت جغرافیایی دانشگاه زابل جز ده دانشگاه برتر کشور شد .

وی با بیان اینکه در شهر زابل مشکل دارویی خاصی مشاهده نشده است گفت :در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت در حوزه غذا و دارو دانشگاه زابل رتبه سوم در بین دانشگاه های تیپ سوم و رتبه اول در قطب را کسب نموده است و همچنین توانسته در سامانه سیب رتبه اول در قطب و رتبه ۱۵ ام کشوری را از آن خود کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به طوفان های بیش از ۱۲۰ روزه ی سیستان بیان داشت : این طوفانها در سال بین ۱۳ تا ۱۸ میلیارد به دانشگاه خسارت می زند که این خسارت ها از تعطیلی اتاق عمل تا خسارت به تجهیزات و تاسیسات بیمارستان ها می باشد .

وی در بخش دیگری از از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هر جایی که سیل می آید شاهد اپیدمی بیماری های عفونی هستیم اما درسیل اخیر سیستان شاهد هیچ گونه بیماری همه گیر مخصوصا بیماری های عفونی نبودیم.

میرزایی در ادامه افزود: در یک کمپ اسکان موقت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات سرویس های بهداشتی هزینه شد .و خدمات رسانی از ابتدا از سم پاشی شروع و حتی خدمات دندان پزشکی به مردم سیل زده ارائه شده است .

وی با اشاره به اینکه مقوله ی گردشگری سلامت و توریسم درمانی از جمله برنامه هایی است که می توان با جذب بیماران بین المللی به ارز آوری کشور کمک کرد گفت : از یکسال گذشته پیگیر موضوع نوریسم درمانی هستیم و در بخش vipبیمارستان امیرالمومنین بخش توریسم درمانی راه اندازی خواهد شد.
در ادامه خبرنگاران سوالات مختلفی از قبیل ؛ وضعیت پروژه های عمرانی، سلامت جامعه روستایی و عشایری ، توسعه ی دانشگاه علوم پزشکی زابل ، سلامت روان جامعه و .. مطرح نمودندو رییس دانشگاه ضمن تشریح اهداف و برنامه های این دانشگاه در راستای سوالات مطرح شده به تمام سوالات پاسخ گفت.
در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه سلامت تقدیر شد./نی زار