×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان امام جمعه شهر علی اکبر با اصحاب رسانه فعال در منطقه شمال استان سیستان و بلوچستان

به گزارش سیستان پرس؛ امام جمعه شهر علی اکبر در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای منطقه سیستان ضمن خوشامدگی و تبریک روز خبرنگار گفت: مهمترین وظیفه خبرنگاران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح، فرهنگ سازی و مطالبه گری حقوق مردم می‌باشد. هدف از برگزاری این نشست‌ها، گفتگوی صمیمانه و بیان مشکلات منطقه است. خبرنگاری شغل اقتصادی نیست بلکه خبرنگار امین و جریان ساز جامعه است و رسالت خبرنگاری امانتداری و اطلاع رسانی صحیح است.

وی در ادامه افزود: در حوزه سیستان شاهد رشد، شکوفائی و تکثر مطلوب رسانه‌های شنیداری، دیداری، نوشتاری و فضای مجازی هستیم که در حوزه شنیداری خوشبختانه اخیرا شاهد موفقیت‌های رادیو زابل در سطح ملی بودیم، که امیدواریم بزودی این نام از رادیو شهری زابل به رادیو سیستان تغییر پیدا کند. انتظار می‌رود ارتباط شبکه‌های محلی و استانی صدا و سیما، با رسانه‌های خبری سراسری در کشور بیشتر شود تا مسئولین کشوری در جریان مشکلات و معضلات منطقه سیستان قراربگیرند، و در جهت رفع مشکلات برآیند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان بیان کرد: بسیاری از کارشناسان زیست محیطی و بهداشتی معتقدند در هیچ نقطه از کشور شرایط بحرانی منطقه سیستان وجود ندارد، در بازه های مختلف زمانی هوا آنچنان آلوده می‌شود، که گاهی دستگاههای ثبت آلاینده‌های جوی هم قادر به ثبت میزان آلاینده های موجود در هوا نیست و باید مسئولین در این خصوص چاره ای بیندیشند و رسانه‌ها باید شرایط بحرانی منطقه را به مسئولین کشوری منعکس کنند.

جریان مطالبه‌گری مدیون رسانه‌ها و تریبون‌های نمازجمعه است

امام جمعه شهر علی اکبر درخصوص مطالبه‌گری گفت: مطالبه باید به حق و مبتنی بر اصول و قواعد خاص باشد. مطالبه حق مردم است، و رسانه‌ها باید خط مشی مطالبه گری را به مردم بنمایانند، از انتقاداتی دشمن شاد می‌شود بپرهیزیم.

از همه عزیزان در خصوص مطالبات بحق مردم از مسئولین تشکر میکنم. رسانه نباید استقلال خود را از دست بدهد، نباید با اشاره هر فرد یا گروهی افرادی را تحت فشار قرار دهد و انتقادات نباید احساسی بلکه باید با دلیل و سند باشد، رسانه باید افکار عمومی را مدیریت کند. دشمن برنامه ریزی بسیاری در این زمینه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید جهت کسب رضایت خداوند جهت گیریهای حزبی را کنار گذاشته و در کنار هم و برای خدا قلم بزنیم، جریان مطالبه‌گری مدیون رسانه‌ها و تریبون‌های نمازجمعه است، موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه شخصی نیست و در برگیرنده منافع مردم است. تریبون نماز جمعه متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هر مسئولی می‌تواند جهت بیان عملکرد خویش از آن استفاده کند .

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در خصوص ضرورت شرکت حداکثری انتخابات عنوان کرد: اسفند امسال انتخابات مهم و حساسی را پیش رو داریم، مهمترین دغدغه و تمام تلاش رسانه باید برای دعوت به مشارکت حداکثری و انتخاب صحیح در انتخابات باشد، زیرا تلاش بیگانگان ناامید کردن مردم است، نباید وارد دعواهای سیاسی شویم چون دامن زدن به آن بر آحاد جامعه تاثیر گذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با ورود جدی به مسائل تالاب هامون برای یک بار هم که شده اوضاع نابسامان تالاب را مدیریت کند.

وی درمورد نشست شورای اداری منطقه سیستان گفت: جلسه شورای ادارای منطقه سیستان که در زابل برگزار شد، جلسه ارزشمندی بود، که قریب به ۷ ساعت طول کشید، یکی از اقدامات مهمی که تقریبا اولین بار شکل گرفت، حضور همه مسئولین، فرمانداران، مدیران کل و معاونان ستادی بود که به دستور استاندار به سئوالات پاسخ دادند. اگرچه طولانی شدن یک جلسه دلیلی بر رفع مشکلات مردم نیست. اما باید دید چقدر از وعده‌ها عملیاتی می‌شود. خلف وعده‌ مردم را ناامید و عصبانی می‌کند. از استاندار انتظار داریم پروژه‌های نیمه تمام و روی زمین مانده قبلی را اجرائی کند. در خصوص پروژه عظیم آبیاری اراضی دشت سیستان که با عنایت خاص مقام معظم رهبری در این منطقه اجرائی شد، تا رفع کامل نواقص موجود، این طرح افتتاح نشود. عدم مدیریت صحیح در محیط زیست باعث بوجود آمدن مشکلات امروز در تالاب هامون است، امیدواریم یکی از اقدامات مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ساماندهی اوضاع آشفته مدیریت تالاب هامون باشد.