×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس”حجت الاسلام والمسلمین کیخا در بخشی خطبه های نماز جمعه زابل بیان کرد:حال و روز این روز های سیستان دارالولایه هم امید بخش است. جوانان و مردم ما مطالبه گر شده اند، با همدلی ،هم افزایی و با نشاط در صحنه حضور دارند، چون می دانند با نشستن و نگاه کردن کار درست نمی شود.امروز شاهدیم که سیستان،بلوغ فکری و سیاسی اش رخ نمایان کرده و بروز پیدا کرده.بلوغ فکری و سیاسی یعنی اینکه وقتی پای منافع کل سیستان در میان است دیگر قوم و قبیله و طایفه رنگی ندارد. دیگر از اینکه یک نفر در طایفه ای به جای همه تصمیم بگیرد و برای منفعت شخصی رای یک طایفه را معامله کند خبری نیست.

♦️وی در ادامه افزود: شاهدیم که معاون عمرانی وزیر کشور ورود کرده،که جای تقدیر و تشکر دارد هم از وزیر محترم کشور و هم از نماینده محترم مردم ،شاهدیم که در کنار نماینده، جوانان ما سخن می گویند و این یعنی مطالبه گری جوانان ما علی رغم اعتراض به مشکلات مدیریتی در شهر و شورای شهر، در کنار آنها اقدام به باز سازی سطل های زباله می کند.
شاهدیم که دل همه سیستانی های کشور،در منطقه استان ،مشهد ،تهران،گلستان و دیگر جاها برای سیستان می تپد و اقدام عملی هم می کنند.این یعنی اینکه سیستان رو به ترقی و پیشرفت است بر این اتحاد و همدلی باید مستحکم ایستادگی کنیم و اگر هر شخص با سخنی و یا پیامکی در فضای حقیقی یا مجازی قصد تخریب این وحدت را داشته باشد، می بایست خود مردم برخورد کنند.حنجره هایی که سخن به میان می آورند که این وحدت را از بین ببرند، آن حنجره باید خاموش شود. هیچ کس حق ندارد این وحدت را در هم بشکند چرا که این کار خیانتی است در حق سیستان و سیستانیان.

♦️حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا عنوان کرد: سخن از لیدر است، لیدر در سیستان کیست؟ لیدر همان کسی است که در کل جهان اسلام لیدر است،ما یک رهبر بیشتر نداریم، رهبر در کل جهان اسلام و غیر اسلام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می باشد و در سیستان هم رهبر ما حضرت آقاست.

♦️عزیزان، مردم شریف ،رشید و ولایتمدار سیستان مخصوصا جوانان عزیز، این بلوغ فکری و سیاسی را حفظ کنید،ا نقلابی و بسیجی بمانید.الان زمان عضو گیری مجمع انس است(مجمع اندیشه های ناب سیستان) که انشاالله به زودی تشکیل جلسه خواهد داد.

♦️در روز ۲۵ محرم، روز سیستان که امسال برای اولین بار به صورت گسترده انجام خواهد شد،مجمع انس هم اولین جلسه خودش را برگزار خواهد کرد.

♦️راه پیشرفت سیستان در کنار هم بودن و مجمع انس است.یک مجمعی که محل مطالبات، اتاق فکر و قلب فرهنگی سیستان می شود و مطالبات را در مقیاس وزارت خانه ها،استانداری ها،دفتر مقام معظم رهبری پیگیر میشود.

چه بنده در خدمت شما باشم و چه نباشم، انشاالله این راه را ادامه دهید ،همچون میرحسینی ها،عالی ها و لک زائی ها در صحنه حضور داشته باشید و متحد باشید تا انشاالله سیستانی آباد تر از گذشته را رغم بزنید.

♦️وی در پایان افزود: سخن را با فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد سیستان به پایان می رسانم:مردم سیستان، مردمی هستند که از لحاظ گذشته تاریخی در بین همه اقوام ایرانی کم نظیرند.گذشته ی سیستان یک گذشته ای فوق العاده، برجسته و درخشان است.

♦️در پایان تشکری داشته باشیم از تمامی عزیزانی که زحمت کشیدند تا امسال مراسمات بهتری نسبت به پارسال داشته باشیم.

♦️از مردم عزیز،جوانان،نوجوانان، هیئات مذهبی، سازمانهای تبلیغات، اوقاف،علماء، طلاب و مداحان اهل بیت(علیهم السلام)، نیروهای امنیتی،سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیجیان عزیز،ارتش، شورای تامین،عزیزان اداره اطلاعات، قرارگاه عملیاتی شهید هراتی،صدا و سیمای مرکز هامون و رادیو شهری تشکر میکنیم.

♦️خصوصا تشکر از حضرت آیت الله محامی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان که در جمع عزاداران و مبلغان حضور یافتند و رونق خاصی به محافل بخشیدند.