×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش، خواستار تسریع در پیگیری و اجرای مصوبات سند توسعه سیستان و بلوچستان و تحقق تعهدات مرتبط با آموزش و پرورش در سفرهای مسئولان به استان شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی؛ استاندار روزگذشته در دیدار با وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک انتصاب دکتر حاجی میرزایی به سمت وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تفاوت شاخص های آموزشی استان با میانگین کشوری، خواستار نگاه ویژه و شتاب بخشی در اجرای مصوبات مرتبط با حوزه آموزش و پرورش برای کاهش فاصله استان با متوسط کشوری شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، سرانه فضای آموزشی، بازماندگان از تحصیل، گذر و پوشش تحصیلی،افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس حاشیه شهرها، فاصله زیاد بین روستاها، کمبود امکانات و تجهیزات و همچنین استهلاک سریع نیروهای دست اندرکار امر آموزش در مناطق استان را ازجمله مشکلات مهم حوزه آموزش و پرورش استان برشمرد.

استاندار در ادامه خواستار اجرای تعهدات و مصوبات سفر قبلی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان از جمله: حذف مدارس خشت و گلی، جذب نیروهای جدید، حل مشکلات سرمایش و گرمایش مدارس استان، تاسیس اداره کل آموزش و پرورش جنوب استان شد.

وی ضمن خرسندی از رشد اعتبارات آموزش و پرورش استان طی یک سال گذشته، با اشاره به مصوبات سفرهای قبلی مقامات کشوری، توجه مسوولان و افکار عمومی به استان و تسریع در اجرای این تعهدات با توجه به انتظارات ایجاد شده را ضروری دانست و خواستار نگاه مبتنی بر تبعیض مثبت و عدالت ترجیحی برای پر کردن خلاء های موجود در استان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پراکندگی و فاصله بین شهرها و روستاهای استان، احداث یک اردوگاه فرهنگی- تفریحی در جنوب استان و یک اردوگاه در مشهد برای دانش آموزان استان را در جهت ارتقاء مولفه های فرهنگی و اجتماعی استان ضروری دانست.

موهبتی در پایان خواستار سفر وزیر آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان قبل از سفر آبان ماه رییس جمهور و هیات دولت به استان شد.

همچنین در این دیدار، مشاور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، با بیان جزئیات روند اجرایی ۴۸ مورد مصوبات سند، خواستار شتاب بخشی در پیگیری مصوبات بخش آموزش و پرورش شد.

مینو خالقی با اشاره به مطلوب نبودن پیشرفت در خصوص ۵۰ درصد مصوبات، حصول نتیجه را منوط به تاکید و توجه شخص وزیر دانست.

در این دیدار، دکتر کاظمی معاون پرورشی وزیر با اشاره به تعهدات حوزه ذی ربط و ضرورت احداث اردوگاه فرهنگی دانش آموزان، گفت این معاونت نسبت به تعهدات حوزه پرورشی، پیگیر است و احداث اردوگاه در جنوب استان را در دستور کار دارد و طبق برنامه پیش خواهد برد.

کاظمی همچنین اردوگاه خارج استانی برای دانش آموزان استان را موثر و ضروری خواند و گفت: معاونت پرورشی در این مورد برنامه ریزی و طرح آن را ارایه خواهد داد.

همچنین رخشانی مهر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با ارایه گزارش اعتبارات تخصیص یافته به استان طی سال گذشته گفت: در سال ۹۸ جمعا ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت فضای آموزشی به استان اختصاص داده شده که رشد چشمگیری نسبت به سال های گذشته دارد.

رخشانی مهر با بیان اینکه در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان در برنامه داریم خواستار کمک استاندار در جهت جذب اعتبارات با توجه به ظرفیت های اندک اجرایی و پیمانکاری در استان شد.

در این دیدار، دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خوشحالی از دیدار مسئولان استان، با بیان اینکه تعهدات قبلی، مسوولان تعهدات من است، بر بسیج توان این وزارتخانه در جهت اجرای تعهدات و انجام مصوبات تاکید کرد.

حاجی میرزایی گفت: اردوگاه فرهنگی، تفریحی جنوب استان را احداث خواهیم کرد و دستور هماهنگی و پیگیری لازم را صادر کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر بررسی و پیگیری تعهدات وزارت در خصوص مصوبات مربوط، بر پیگیری و لزوم اجرای تعهدات سایر دستگاه های اجرایی از سوی بخش های مختلف تاکیدکرد و افزود: دستگاه های دولتی باید در پذیرش تعهدات آگاهانه و واقع بینانه تر عمل کنند.
وب با بیان حمایت همه جانبه در جهت حل مشکلات استان، گفت: تلاش خواهیم کرد؛ در کوتاه مدت فاصله شاخص های آموزشی استان را کاهش و استان را به میانگین قابل قبول برسانیم.

حاجی میرزایی در خصوص تاسیس اداره کل جدید در جنوب با توجه به محدودیت های قانونی، ضمن موافقت با موضوع، تحقق آن را نیازمند مکاتبه استاندار با معاون اول رییس جمهور و ارایه طرح توجیهی مربوطه و اخذ مجوز دانست.