×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

پیام تسلیت امام جمعه شهرستان نیمروز؛

آیت‌الله عبدالرضا روحانی قوچانی همواره پیگیر وضعیت محرومان بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه شهرستان نیمروز در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال ملکوتی آیت‌الله عبدالرضا روحانی قوچانی، تأکید کرد: آن عالم اندیشمند و پارسا منشأ خدمات گسترده‌ای در این منطقه حساس و با روحیه‌ای والا پیگیر امور منطقه و وضعیت محرومان و مستضعفان بودند.

به گزارش سیستان پرس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه شهرستان نیمروز، ارتحال ملکوتی آیت‌الله عبدالرضا روحانی قوچانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله‌العظمی سیستانی را در پیامی تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ(امام علی(ع))

واقعه اسفبار ارتحال ملکوتی آیت‌الله حاج شیخ عبدالرضا روحانی قوچانی(طاب ثراه)، نماینده معزز مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی سیستانی، موجب تألم و تأثر فراوان شد.
آن عالم اندیشمند و پارسا منشأ خدمات گسترده‌ای در این منطقه حساس بودند و با روحیه‌ای والا پیگیر امور منطقه و وضعیت محرومان و مستضعفان بودند.
پایه‌گذاری و تأسیس مؤسسه فرهنگی ــ مذهبی آیت‌الله سیستانی و بیمارستان خیریه الزهرا(س) از جمله باقیات الصالحات آن عزیز سفر کرده است، که به امر مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی حسینی سیستانی در این منطقه محروم جهت خدمت‌رسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع منطقه احداث شده است.
اینجانب مصیبت وارده را به محضر منور مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله سیستانی و همه علمای اعلام تسلیت عرض کرده؛ برای آن مهاجر الی‌الله غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان و بیت آن مرحوم اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.
محمد راشکی 
امام جمعه شهرستان نیمروز».
یادآور می‌شود؛ آیت‌الله عبدالرضا روحانی قوچانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله‌العظمی سیستانی از علمای متخلق و سرشناس در نجف اشرف بود که پس از هجرت به ایران، سال‌ها وکالت آیت‌الله سیستانی در تهران را برعهده داشت.
ابن عالم جلیل‌القدر فعالیت‌های اجتماعی فراوانی را نیز به انجام رساند که تأسیس بیمارستان الزهرا(س) در شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان، ساخت کتابخانه‌ها، مدارس متعدد و مجتمع مسکونی امام رضا(ع) از آن جمله است.
آیت‌الله عبدالرضا روحانی شنبه، ششم مهرماه در اثر بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام