×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

استاندارسیستان و بلوچستان گفت:معرفی غنای تمدنی ایران، باید باعث اعتلای فرهنگی و اصلاح ناهنجاری های رفتاری گردد.

سیستان پرس”احمدعلی موهبتی استاندار در نشست برنامه ریزی همایش تمدن و هنر شرق کشور با محوریت حوزه هیرمند و شهر سوخته که روز گذشته در فرهنگستان هنر ایران برگزار شد، بر لزوم پیوند بین نسلها با تاریخ و تمدن گذشته ایران تاکید کرد.
موهبتی گفت: نسل حاضر و آتی ضمن افتخار و مباهات به مواریث تمدنی و گذشته خویش، باید ساختار رفتارها و هنجارهای اجتماعی خود را متناسب با غنا و شایستگی آن شکل دهند.
وی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی باید بتواند پیوند نسل حاضر را با تمدن گذشته برقرار کند و تاثیر آن در رفتارها و هنجارهای اجتماعی مشهود باشد.
استاندار همچنین بر تدبیر و کیفیت بخشی برنامه ها  برای برقراری پیوند با گروه های مختلف شرکت کننده در همایش ها، تاکید کرد و گفت: برگزاری هر همایش یا برنامه فرهنگی، باید آغازگر راهی بی پایان از تحقیق و پژوهش و تلاش بر درک ظرفیت فرهنگی و تمدنی و اشتیاق به شناخت ویژگی های منطقه مورد نظر باشد.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در واقع هر کاری انجام می دهیم باید نوعی مقدمه و با نگاه به آینده و افق بلند مدت باشد.
استاندار با اشاره به حساسیت مسائل فرهنگی،  به ضرورت هم اندیشی با نخبگان و علما و اصحاب فرهنگ و هنر هر منطقه در برگزاری برنامه ها، تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی ما باید با نگاه حاکمیتی و پدرانه و مبتنی بر تعامل و هم افرایی باشد و گسل های اجتماعی احتمالی را پر کند.
موهبتی؛ هیرمند و شهر سوخته را معرف غنای شگفت انگیز تمدن و هنر حوزه شرق کشور دانست و ضمن قدردانی از پژوهش های ارزشمند انجام شده از سوی فرهنگستان هنر و پژوهشگران، گفت: باید با برنامه های ارزشمند و فاخر، این تمدن شناسانده شود.
وی تصریح کرد :در سراسر استان نقاط تاریخی زیادی وجود دارد که  نشان از گذشته پربار این سرزمین است و باید مورد مطالعه قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه اسماعیلی رییس فرهنگستان هنر و زینی وند معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، ضمن بیان دیدگاه و نظرات خود در اهمیت و تاثیر برگزاری همایش، گزارش اقدامات انجام شده دستگاه های اجرایی مشارکت کننده در برگزاری همایش، توافقات و برنامه های محتوایی پیش بینی شده را بیان کردند.
در این نشست، مقرر شد کارگروه برنامه ریزی همایش به مسوولیت دکتر زینی وند معاون سیاسی و‌اجتماعی استانداری و با حضور نمایندگان استان و فرهنگستان، در زاهدان تشکیل و برنامه نهایی محتوایی علمی و اجرایی همایش  را تدوین و تصمیم گیری نمایند.