×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اجتماع عزاداران وهرجاماندگان اربعین شهادت امام حسین(ع)در دارالولایه سیستان شهرستان زابل به همت شورای هیئات مذهبی وکانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل ومسئولین وباحضور خیل عظیم مومنین وارادتمندان وعاشقان حسینی به خصوص جوانان وخانواده های سیستانی مورخه۲۷مهرماه در محل میدان امام حسین(ع) زابل برگزارشد.

این مراسم که از شبکه سیمای استانی هامون و به همت صدا و سیمای مرکز استان به صورت زنده پخش گردید. همزمان نیز پنج شبکه سیمای ملی نیز به پوشش این اجتماع عظیم مردمی پرداختند.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه موقت زاهدان قرائت زیارت پرفیض اربعین و چاوشی خوانی و اجرائ گروهی پامنبری که از رسوم قدیمی عزاداری سیستانی به شمار می رود و همچنین نوحه خوانی و مرثیه سرایی توسط مداحان و ذاکران اهلبیت(ع) از جمله برنامه های اجراشده این مراسم باشکوه بود.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه موقت زاهدان در این مراسم طی سخنانی وحدت ولایتمداری و استکبار ستیزی را از پیامهای برجسته اربعین برشمرد و گفت : اربعین نقطه عطف تحول جهانی خواهد بود و پیاده روی مردمی اربعین مستکبرین و مشرکین را مبهوت کرده است.  میلیونها نفر از بیش از ۵۰ کشور دنیا و نه تنها مسلمانان بلکه از کل ادیان در اجتماعی عظیم شرکت میکنند که نوید بخش جهانی شدن تمدن اسلامی و پایه ریزی ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.
ا