×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور دبیر و اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان برگزار شد.

در این جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش در ساختار انسانی در طراز انقلاب اسلامی، دارای بیشترین و پررنگترین نقش است، انسان در طراز انقلاب اسلامی ویژگی تکلیف پذیری، خستگی ناپذیری و آتش به اختیاری دارد، وظیفه تربیت جوان در طراز انقلاب اسلامی بر عهده معلم است.

سرهنگ پاسدار محسن اکبری در ادامه با هشدار نسبت به پیامدهای کوتاهی در خصوص تربیت صحیح جوانان بیان داشت: اگر در تربیت اخلاقی دانش آموزان کوتاهی کنیم سلامت جامعه در نسل های بعدی به خطر می افتد.

وی همچنین تاکید: علاوه بر دانش آموزان، معلمین، هم نیاز به آموزش صحیح امر به معروف و نهی از منکر دارند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه صحیح پرداختن به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را به معلمین در سراسر این استان آموزش دهد.

سرهنگ اکبری در پایان اظهار داشت: معلمان معروفات و منکرات خاص مدرسه شان را به دانش آموزان معرفی کنند و نحوه صحیح امر به معروف را به دانش آموزان آموزش دهند.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در مسائل اعتقادی مسلمانان دارد، حضرت علی(ع) می‌فرماید: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل نگیرد، اشرار بر ما مسلط خواهند شد، از این رو امر به معروف باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: امر به معروف نه تنها یک قانون بلکه تکلیف شرعی است، این تکلیف را باید از کودکی در مدارس به دانش آموزان آموزش داد تا از کودکی بتوانند بطور صحیح امر به معروف و نهی از منکر کنند.

رخشانی گفت: دانش آموزان را باید با نهضت مطالبه گری آشنا کرد تا جامعه تبدیل به جامعه مطالبه گر شود، چون مطالبه گری از پایین به بالا است، این مردم هستند که باید مطالبه کنند، نقد کنند و حواسشان به مدیران باشد.

وی در جمع بندی عرایض خود گفت:
مطالبه گری ۳ اصل مهم دارد:
۱- اخلاق، ۲- قانون، ۳_ هدف،
با اخلاق خوش مطالبه و امر به معروف کنیم. در چارچوب قانون امر به معروف کنیم. هدف از مطالبه و امر به معروف و نهی از منکر اصلاح آن منکر باشد، در واقع این سه مرحله را باید به دانش آموزان آموخت.

عباسعلی ارجمندی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: آموزش و پرورش با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان استفاده کند تا معروفات و منکرات را به اولیاء آموزش دهند تا خانواده همگام با معلمین نقشی در تربیت صحیح دانش آموزان داشته باشند.

وی بیان داشت: مهمترین مصادیق در حوزه آموزش و پرورش بحث اخلاق و تربیت است، رویکرد آموزش و پرورش، آموزش مسائل اجتماعی مانند ایثار، گذشت و اخلاق است و در قالب دوره های آموزش مفاهیم قرآنی این موارد به دانش آموزان آموزش داده می شود.

در این جلسه به اهم فعالیت‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه آموزش و پرورش پرداخته شد.