×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه مناطق سیستان به ویژه ورودی شهرها به طور جدی با چالش انباشت زباله مواجه است و این مساله حتی منجر به تذکر مقامات کشوری در حین سفر به این منطقه نیز شده است.

به گزارش سیستان پرس” احمدعلی موهبتی”استاندار” در نشست با فرمانداران، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرهای منطقه سیستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهارداشت: از آنجایی که سیما و منظر شهرها و روستاها معرف آن منطقه می باشد لذا انباشت زباله در ورودی و معابر شهری و روستایی؛ ظلمی بزرگ در حق مردم این منطقه است که باید با همت مردم و دستگاه های متولی پاکسازی شود.

احمد علی موهبتی خاطرنشان‌کرد: منطقه سیستان؛ تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و متاسفانه اکنون با رایج شدن این رفتارهای نامتعارف، در فضای مجازی و رسانه ای تصاویر ناهنجار از این منطقه نشان داده می شود.

وی افزود: این جلسه را به طور ویژه و استثناء و صرفاً برای منطقه سیستان برگزار کردیم تا ماحصل جلسه این باشد که سیستان در جهت اصلاح و آبادانی تکان بخورد.

استاندار گفت: با این حجم انباشت زباله و نخاله های ساختمانی به ویژه در مسیرهای منتهی به جاده اصلی، چهره زیبای منطقه و فرهنگ غنی مردم منطقه سیستان در خطر است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم شهرهای ما هدف گردشگری باشد، باید تلاش کنیم تا چهره شهرها تغییر کند و بالطبع وقتی بدیهی ترین اصول شهری و روستایی که تمیزی و نظافت است را رعایت نکنیم؛ چگونه می توانیم ادعا کنیم شهر ما مقصد گردشگری است؟!

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: آغاز بهره برداری از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در آینده نزدیک، اتفاق میمون و مبارکی است که لازم است همزمان با این جهش و اقدام خوب با جمع آوری زباله ها و زیباسازی منظر و سیمای شهری و روستایی در جهت حذف کاستیها و نواقص گام برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با وحدت همه فرمانداران و شهرداران حوزه سیستان، یک جهش انقلابی شکل بگیرد تا امید مرده سیستان زنده شود.

وی افزود: همه مسئولان اعم از بخش دولتی و خصوصی باید آسایش و راحتی را بر خودشان حرام کنند و با تجمیع امکانات و مشارکت مردم چهره شهرها و روستاها را تغییر بدهند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به مساله سد معبر توسط دست فروشان و برخی مغازه داران و همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط شهری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید با این نوع رفتارها که نظم و انضباط جامعه را به هم می ریزد، برخورد قانونی لازم انجام شود.

وی افزود: پرداخت عوارض و حقوق شهرداری ها نیز از ضروریات و حق الناس است، و هر کسی در شهر زندگی می کند و با زیرپا گذاشتن ضوابط، هزینه‌ای به شهرداری پرداخت نمی کند، قطعاً نسبت به مردم آن شهر خیانت کرده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در بخش دوم سخنانش اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته منطقه سیستان اگر همکاری و هم افزایی مسئولان و مردم و تمهیدات پیش بینی شده مجموعه مدیران استانی نبود، خسارات جدی به این منطقه وارد می‌شد.

استاندار ادامه داد: البته با توجه به ازبین رفتن منابع طبیعی در کشور افغانستان و انباشت رسوبات در مسیل ها و مبادی ورودی آب، تسریع در انجام اقدامات پیشگیرانه و لایروبی انهار و مسیل‌ها ضرورت دارد.

موهبتی خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد: تمهیدات بودجه این بخش پیش‌بینی و پرداخت هزینه‌های سال گذشته نیز از طریق سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: یوم‌الله ۱۳ آبان مظهر مبارزه با ظلم و ستم و استکبار و مبارزه با صاحبان زر و زور و تزویر است و در واقع به تعبیر بزرگان در این روز انقلاب دوم جمهوری اسلامی ایران رخ داده است؛ بنابراین ما مسئولین باید حافظ انقلاب اول و دوم مان باشیم.

وی افزود: “شعار مرگ بر آمریکا” وقتی محقق می شود؛ که کار را درست انجام دهیم و در جهت توسعه همه جانبه حرکت کنیم.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: اول از همه باید اراده قوی وجود داشته باشد و برنامه‌ مناسب توأم با این اراده تدوین شود تا اقدامات و اتفاقات بزرگ اجرایی شود و اراده قوی یک برنامه اصولی و اجرای موفق را رقم بزند.