×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: یکی از نقاطی که می‌تواند هم به لحاظ نمایش اتحاد و هم به لحاظ گفتمان‌سازی متقن، پایه محکم ایجاد کند استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان است .

به گزارش سیستان پرس: علی زینی وند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در همایش هم اندیشی علما، اندیشمندان و نخبگان شیعه و سنی به مناسبت آغاز هفته وحدت که پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت با حضور آیت الله محامی، علما و سران طوایف و ریش سفیدان ، ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی و نیز مقامات استانی برگزار شد گفت: نشانه های گفتمان سازی در کلام علمای استان وجود دارد اما باید فراگیر تر شود.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی گفتمان حکومتی و رسمی مبنای وحدت در کشور است و در حال حاضر با حضور حجت الاسلام محامی و شناخت ایشان از جریانات منطقه و استان گفتمان تقریب رقم خورده است و اتفاقات خوبی را در استان شاهد هستیم .

وی با بیان اینکه گفتمان بدون تبعیض نظام جمهوری اسلامی در این استان حاکم است افزود: در حوزه انتصابات ۵۰ درصد از فرمانداران و ۵۴ درصد از معاونین فرماندار به عنوان دستگاه‌های حاکمیتی، ۶۸ درصد از بخشداران ،به عنوان نمایندگان اجرایی دولت و ۳۱ درصد از مدیران کل استان از اهل سنت انتخاب شده‌اند.

معاون استاندار افزود: همه مسئولین اعم از شیعه و سنی از ساختارهای رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران تاییدیه گرفته اند.

وی تصریح کرد: برای این نظام جانفشانی های زیادی در طول چهار دهه شده است لذا همه باید تابع قانون باشیم و چارچوب های قانونی نظام را رعایت کنیم و از طریق تریبون هایی که در اختیار داریم روایتگر خدمات نظام جمهوری اسلامی باشیم و این تریبون ها را در راه تفرقه و تخریب به کار نگیریم.

وی خاطرنشان کرد: این استان بر مسیر پیشرفت قرار گرفته و تنها در طول دوره شش ساله این دولت معادل ۱/۳ برابر کل اعتبارات ۳۵ سال گذشته اعتبار به استان تزریق شده است و آثار مهمی همچون راه آهن، دو بانده کردن جاده ها، گازرسانی و مبارزه با پدیده حاشیه نشینی را بر جای گذاشته است که هنوز هم این پروژه ها و خدمات جریان دارد.

وی اضافه کرد: برای تداوم این توسعه و رفاه که حداقل حق شهروندان این استان است ،نیاز به امنیت و ایجاد تصویر مثبت و آرامش و پرهیز از اختلافات قومی دارد.
معاون استاندار با بیان اینکه فضای آرام روانی برای مدیران فراهم نیست گفت: متاسفانه فضای مجازی همه ما را در زیر تبلیغات ناجوانمردانه و سیاه‌نمایی قرار داده است .

وی تصریح کرد: در این استان کانالها و شبکه هایی ایجاد شده که بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند که دستگاه‌های امنیتی باید با آنها برخورد کنند.
زینی وند تاکید کرد : همچنان از علماء می خواهیم که از تریبون های نماز جمعه در جهت ترویج خدمات نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از تفرقه افکنی نقش فعال ایفا نمایند .