×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سفر ۲ روزه سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به این استان تقریبا ۴۱ مصوبه به تصویب رسید.


احمدعلی موهبتی در نشست خبری دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اصحاب رسانه اظهار داشت: مصوبات یادشده در حوزه‌های مقابله‌ای، پیشگیری و فرهنگی استان است که بسیار اهمیت دارد و بخشی از اقدامات نیز زیربنایی و نیازمند اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

وی گفت:بحث موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن در جامعه آنقدر عمیق و شفاف است که نیاز به ورود و آشنایی بیشتر نیست و عمق فاجعه در حوزه مواد مخدر آنقدر زیاد است که به همه مجموعه‌ها در حوزه‌های انسانی و مادی آسیب می‌زند.

وی گفت: دامنه اعتیاد به موادمخدر آنقدر گسترده است که از آثار مخرب آن طفل تازه به دنیا آمده تا انسان‌های مسن و آگاه رادر برگرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در زمینه مبارزه با موادمخدر نسبت به سایر نقاط کشور رتبه نخست را دارد، افزود: ۲۶ درصد تریاک دنیا در سیستان و بلوچستان کشف می‌شود و در این زمینه اقدامات مقابله‌ای خوبی تاکنون انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال ۱۵۴ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که بالاترین میزان این کشفیات را انتظامی این استان داشته و پس از آن مرزبانی با ۳۳ تن، اطلاعات ۲۷ تن و بسیج و سپاه ۱۰ تن در رتبه های بعدی قرار دارند.

موهبتی ادامه داد: ۵۰ درصد کشفیات موادمخدر از نوع تریاک بوده این در حالیست که بیشترین کشفیات نیز مربوط به شیشه بوده است.

وی گفت: آسیب‌های حوزه مواد مخدر در سطح کشور گسترده شده و علیرغم تلاش دستگاه‌های مقابله‌ای همچنان مواد عبور می‌کند و در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی تقریبا بخش عمده موادمخدر کشف می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است افزود: با توجه به فصل زمستان و مساعد بودن هوا در این استان به ویژه چابهار، عده‌ای از معتادان متجاهر به این استان می‌آیند که این امر و رفتارهای این افراد مردم را اذیت می‌کند و باید شرایطی فراهم شود تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: باید در خط اول این جبهه مقاومت کرد و ستاد برنامه‌های خوبی برای اقدامات مقابله‌ای در دستور کار دارد و مردم انتظار دارند برنامه ویژه‌ای تدوین شود و امیدواریم رسانه‌ها کمک کنند برنامه‌های ستاد به خوبی اطلاع‌رسانی شود و پل ارتباطی برای خواسته‌های مردم و کارهای صورت گرفته باشند.

موهبتی گفت: ۱۵۴ سمن در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند که ۹۲ سمن به صورت تخصصی ورود کرده و شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اختیاراتی به هر یک از فرمانداری‌های سیستان و بلوچستان داده شده اما مشروط به اینکه فرمانداران با شورا توافقنامه امضا کنند.

منبع/ایرنا