×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با هفته وحدت، محفل انس با قرآن کریم، با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا و مولوی عبدالرشید، امامان جمعه تشیع و اهل سنت شهرستان زابل، غلامرضا گنجی معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل، حجت الاسلام والمسلمین محسن عارفی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زابل، به همراه تنی چند از مدیران دستگاههای اجرایی و طلاب حوزه‌های علمیه تشیع و مدارس دینی اهل سنت این شهر، شامگاه چهارشنبه ۲۱ آبانماه، در مسجد جامع اهل سنت زابل، برگزار شد.

در این مراسم چند تن از قاریان مشهور و حافظان کلام وحی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند؛

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا طی سخنانی در خصوص ضرورت انسجام و وحدت بین فرق اسلامی گفت: این هفته فرصت مناسبی است که ما تاریخچه وحدت را ورق بزنیم تا به اهمیت وحدت واقف شویم. نباید وحدت منحصر به ایام خاص باشد، بلکه باید در تمامی ایام مورد توجه قرار گیرد و به صورت عملی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل در ادامه افزود: وحدت یکی از برکات انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی که ثمره مجاهدت علمای شیعه و سنی می باشد، در طول تاریخ علمای مجاهد شیعه و سنی بسیاری داشتیم که در کنار هم در مقابل استکبار ایستادند و ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را به همه آموختند.

وی همچنین تاکید کرد: ایام هفته وحدت است، اختلافی بین مورخین انجام شده که ۱۲ ربیع الاول یا ۱۷ ربیع الاول ولادت رسول خدا ثبت شده که به برکت انقلاب اسلامی این اختلاف بین مورخین فرصتی ایجاد کرد تا وحدت بیشتر صورت گیرد. هفته وحدت ثمره تفکر ناب امامین انقلاب اسلامی می‌باشد.

امام جمعه زابل در پایان گفت: باید متحد و یک صدا در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم تا به پیشرفت مورد نظر برسیم.