×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، رضا اردکانیان روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه؛ در حاشیه اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با بیان اینکه باید مراحل قانونی برای اخذ این مبلغ طی شود تا بتوان آن را تبدیل به قرارداد کرد، گفت:‌ در ارتباط با موضوع انرژی در خصوص احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در هرمزگان، مدرن‌کردن، بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز و همچنین احداث نیروگاه برق‌آبی گتوند علیا در خوزستان بحث شده است.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این در حوزه ریلی نیز برقی کردن راه آهن اینچه برون –گرمسار و احداث راه‌آهن زاهدان-بیرجند مورد مذاکره قرار گرفته و آخرین پروژه نیز مشارکت در تولید بیش از یک هزار واگن مترو مد نظر قرار گرفته است که در آینده می‌توان در مورد این پروژه‌ها اظهار نظر کرد.

اردکانیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اجلاس امروز گفت: امروز اجلاس شورای حکام منطقه‌ای مدیریت آب شهری بود که سال‌ها پیش که بنده معاون وزیر بودم تأسیس شد و دوره جدید فعالیت آن با حضور ۱۶ کشور و هشت سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در تهران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مرکز عمدتا با عنوان جایگاهی برای همکاری‌های آبی کشورهای منطقه‌ای تأسیس شده است، گفت: با توجه به اینکه منطقه در سال های اخیر گرفتار جنگ شده و تخریب‌های زیادی در حوزه زیرساختی را در صنعت آب و برق شاهد هستیم در وهله اول نیازمند کمک به یکدیگر برای بازسازی و انتقال دانش و تجربه از سایر کشورهای دنیا هستیم. علاوه بر این لازم است تا سرمایه‌گذاری‌های بیرونی با هدف توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی و انتقال تجربیات افزایش یابد که این کار را در حال حاضر آغاز کرده‌ایم.