×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

استاندار: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه‌ پروژه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر در چابهار جمع‌بندی و تعیین تکلیف می‌شود، اظهار داشت: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به راه آهن چابهار- زاهدان اختصاص یافته و این پروژه از زاهدان تا چابهار تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ احمدعلی موهبتی صبح روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه در نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان به طول ۶۱۰km که با احتساب مسیرهای متصل به ایستگاهها ۶۲۸km می باشد؛ از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر و خاش عبور میکند و به زاهدان می رسد.

موهبتی ادامه داد: شروع مسیر راه آهن از گیت شرقی بندرچابهار می باشد و همه شهرهای مسیر را در برمی‌گیرد و تا اتصال به ایستگاه یونسی مشهد هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد و در همه شهرهای مسیر نیز ایستگاه خواهد داشت.

وی افزود: سرعت پیش بینی شده برای حرکت قطار مسافربری روی این ریل ۱۶۰kmh برای قطار باربری ۱۲۰kmh در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: این پروژه دارای ۸ قطعه است و پیشرفت فیزیکی کل طرح ۴۱ درصد می باشد.

استاندار اضافه کرد: زیرسازی و پیشرفت فیزیکی کل مسیر ۵۶% است، که از چابهار تا ایرانشهر ۷۴% و قطعات بین ایرانشهر تا زاهدان نیز ۲۷% ‌پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: در حال حاضر هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه فعال هستند و تاکنون ۴۴ میلیون متر مکعب خاکبرداری انجام شده که با این رقم ۶۶% خاکبرداری، ۶۰% خاکریزی و ۵۱% بتن ریزی گردیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در حال حاضر با نگاه ویژه مسئولین نظام با اجرای پروژه های گازرسانی، بازآفرینی شهری، ساماندهی حاشیه نشینی، ساخت مسکن روستایی و مسکن اجتماعی در شهرها، راهسازی و فرودگاه ها، استان در واقع تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده است.

وی افزود: به نوبه خودم از همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری، دولت و همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که داوطلبانه و فعالانه در راستای توسعه و آبادانی و اشتغالزایی و امیدآفرینی کارهایی را در استان انجام میدهند تقدیر و تشکر میکنم.

موهبتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص گسترش بزرگراهها در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه راهسازی و بزرگراه ها، ۷۵ کیلومتر از بزرگراه های استان تا پایان سال ۱۳۹۸ آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.