×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا:
افتخار می کنیم که امروز دانشجویان ما استکبارستیز، مطالبه گر و پیرو خط امام و رهبری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ نمازجمعه این هفته شهر بنجار از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان در مسجد جامع این شهر، با شرکت اقشار مختلف مردم ولایتمدار به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا برگزار گردید.
خطیب جمعه شهر بنجار، پس از توصیه به رعایت تقوی، خطبه اول نماز را به بحث پیرامون این موضوع مهم اختصاص داد و گفت: یکی از ویژگی هایی که باعث از بین رفتن و کمرنگتر شدن تقوا می شود، حسادت و بخل است.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) در مذمت حسادت که می‌فرماید؛ از حسد بپرهیزید زیرا بدترین خصلت و زشت ترین عادتی است، که باعث قتل نفس می شود؛ تصریح کرد: شعله‌های حسد عقل و دین را از بین می برد، و امیدواریم که ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه ما گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، با استفاده از احادیث و روایات، از این فرزند حضرت امام موسی کاظم(ع)، به عنوان فاطمه ثانی یاد کرد و گفت: امام جواد علیه السلام در مورد فضیلت ایشان فرمودند: کسی که عمه ام فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند پاداش او بهشت خواهد بود.
وی با تبریک ۱۶ آذرماه این روز را به دانشجویان استکبارستیز ضد نظام استکباری و سلطه جویان جهانی تصریح کرد: افتخار می کنیم که امروز دانشجویان ما مطالبه گر و پیرو خط امام و رهبری هستند.
امام جمعه بنجار از منطقه سیستان به عنوان قطب دانشگاهی جنوب شرق کشور یاد کرد و خاطرنشان ساخت: دانشگاه‌های مختلف به دنبال افتخار آفرینی و شکوفائی علم و عمل و اقتصاد در منطقه هستند، و دانشگاه باید در رفع مشکلات مردم، نقش کلیدی داشته باشد و مسئولین از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مشکلات استفاده کنند.

وی همچنین تاکید کرد: همانطور که در پایان جنگ تحمیلی علیرغم خسارات وارده فراوان و تقدیم دهها هزار نفر شهید و جانباز و معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ تحمیلی، از سوی سازمان ملل، بدون دریافت هیچ گونه غرامتی روی پای خودمان ایستادیم و با وجود تحریم‌های شدید بر مشکلات غلبه کردیم؛ امروز هم مسئولین ما باید مثل دوران دفاع مقدس، جهادی و انقلابی عمل کنند، تا مشکلات مردم رفع شود.

خطیب جمعه شهر بنجار سپس به تحلیل آشوبها و اغتشاشات اخیر در کشور پرداخت و بیان کرد: علیرغم اینکه با اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری و در نتیجه حضور مردم بصیر و انقلابی در صحنه و ورود نیروهای مسلح، در کمتر از ۷۲ ساعت آشوب‌ها جمع شد، ولی معلوم می‌شود که دشمنان نظام برای ماه‌های آینده خوابهای آشفته‌ای دیده‌اند و اعترافات آشوبگران نشان دهنده این است که مدتها برنامه‌ریزی کرده بودند که در فرصتی مناسب در کشور آشوب بپا کنند و حمله به فروشگاهها، تسخیر بنادر ،منفجر کردن پالایشگاه ها در اولویت کاری آنها بود، تا در کشور کمبود کالا احساس بشود، و مردم تحت فشار قرار گیرند؛ ولی مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی نقشه دشمن ذبون را همچون همیشه نقش بر آب کردند.

امام جمعه شهر بنجار در خصوص مشکلات مدیریت شهری تاکید کرد: متاسفانه مشکلات متعددی گریبانگیر شهرداری بنجار شده است، حقوق عقب مانده کارگران، کارهای عمرانی غیر اصولی، عدم جذب بودجه کافی و همه اینها باعث نارضایتی مردم و پرسنل شهرداری شده‌است، که امید می‌رود شورای اسلامی با رعایت اصل دقت و تعهد و انتخاب اصلح، فردی را به عنوان شهردار انتخاب نمایند، که امانتدار، متعهد، متخصص و امانتدار، باشد و سابقه اجرائی داشته باشد، بطوری که بتواند کشتی به گل نشسته شهرداری بنجار را نجات دهد و باعث افزایش رضایت عموم مردم عزیز و فهیم شهر بنجار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا به انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های آینده اشاره کرد، و افزود:در ماه‌های آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود؛ باید قوم گرائی و طایفه گرائی را کنار بگذاریم و شایسته سالاری و انتخاب اصلح را در اولویت کاری خود قرار بدهیم، و باید با بصیرت کافی همه هوشیار باشیم تا آب به آسیاب دشمن نریزیم.