×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ غلامرضا گنجی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل در دیدار با علی جزینی‌زاده مدیر کل فرودگاههای استان از ازدیاد پروازهای فرودگاه زابل به عنوان یک ضرورت و نیاز جدی یاد کرد که ارتباط تنگاتنگ با رشد و ترقی منطقه و موجب رفاه حال مسافران و رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار ضمن اشاره به استفاده کنندگان از خطوط هوایی در منطقه سیستان افزود: منطقه سیستان دارای ۵ شهرستان است و بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ، که بخش قابل ملاحظه ای از این جمعیت از خطوط هوایی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به توسعه همه جانبه منطقه سیستان پرداخت و گفت: تداوم و توسعه فعالیتهای فرودگاه به عنوان یکی از نیازهای منطقه ارتباط مستقیمی با پیشرفت منطقه و استقرار زیرساخت‌های لازم دارد.

فرماندار ویژه شهرستان زابل با ارائه آماری از تعداد دانشجویان غیربومی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه های و پزشکان غیربومی وابستگی شدید این قشر را به خطوط هوایی زمینه ساز رونق در منطقه سیستان خواند و گفت:ی کی از مطالبات مهم اساتید دانشگاه،پیمانکاران، دانشجویان، پزشکان، و بیماران توسعه فعالیتهای فرودگاه زابل است که امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به امکانات موجود در فرودگاه زابل ، افزود: فرودگاه زابل امکانات خوبی دارد و از سوی دیگر محدودیتهایی هم در این فرودگاه مشهود است مثلا جابجائی بیماران در فرودگاه زابل یکی از دغدغه‌های مردم است و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مسافرین هواپیما، بیمارانی هستند که برای مداوا عازم سایر شهرستانهای کشور می‌شوند، وسیله و خودروی مناسب و استاندارد برای انتقال آنها به هواپیما وجود ندارد.

غلامرضا گنجی در پایان ضمن یادآوری تعدد سفر شخصیتهای کشوری به منطقه سیستان،از آمادگی فرمانداری و مساعدت جهت احداث و تجهیز پایون اشاره کرد و تبیان داشت:امیدوارم با احداث این پاویون و استقرار دستگاه ایکس ری در فرودگاه زابل  هم از محدودیت‌های مسئولین برای استقبال از مقامات کاسته شود و هم گام مهمی در تامین امنیت پرواز برداشته شود.

گفتنی است: در این دیدار جمشید پورمیر به عنوان رئیس جدید فرودگاه زابل معرفی شد.