×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، صبح روز دوشنبه مورخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ در بدو ورود به منطقه سیستان، با حضور در مجتمع بزرگ فرهنگی مذهبی مصلی المهدی(عج) در جمع ائمه‌جمعه سیستان، به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

این گزارش حاکی‌است، در این جلسه، ائمه‌جمعه منطقه سیستان، به لزوم ایجاد اشتغال پایدار، دامپروری و صیادی منطقه، تکمیل طرح ۴۶ هزار هکتاری، طرح هدفمند رزاق، راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل شده و یا معطل مانده در راستای ایجاد اشتغال پایدار، و رونق تولید داخلی، استفاده از ظرفیت مرز، ایجاد بازارچه‌های محلی در مرز، لزوم توجه به زیرساخت‌های منطقه، به عنوان پایه و اساس پیشرفت، و تسریع در توسعه و تکمیل شبکه گاز، تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان و پروژه راه‌آهن، مساعدت بیشتر به شهرداری‌هاو توجه به مبلمان شهری و خدمات‌رسانی بهتر و آسفالت معابر تأکید داشتند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های اضطراری تامین آب به سرعت در حال اجراست و مشکلات احتمالی حین اجرای طرح را با استفاده از اختیارات مرتفع می نماییم.

محمد کرمی “استاندار سیستان و بلوچستان” در جریان سفر به سیستان و در دیدار ائمه جمعه این منطقه اظهار داشت: برخی از روند اجرای طرح‌های تامین آب گلایه دارند که در پاسخ باید گفت طرحهای اضطراری تامین آب استان با جدیت پیگیری می‌شود و به سرعت در حال اجراست.

وی ادامه داد: عملیات لوله گذاری برای انتقال آب از منطقه تهلاب و همچنین انتقال آب از دریای عمان به سرعت در حال اجراست و کارگاه‌های مهندسی در طول مسیر اجرای پروژه در شهرستان‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به فرمانداران در بحث اجرای این طرح‌ها اختیارات تام داده شده است و فرمانداران موظفند مشکلات فراروی طرح را در هر منطقه پیگیری و مرتفع نمایند و اگر مسئولی در این زمینه همکاری نداشته باشد بی‌شک عزل خواهد شد.

استاندار خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی یک طرح تامین اضطراری آب برای استان و رفع بحران بی‌آبی است که در حال اجراست و بنده با اختیارات خودم توافقات مورد نیاز با حوزه‌های مختلف را انجام داده‌ام.

وی در ادامه به سفر هیئت افغانستانی اشاره کرد و گفت: در سفر این هیئت توافقات خوبی در حوزه اقتصادی انجام شد و برای عملی شدن این توافقات باید کمیته‌های مشترک تشکیل شود‌.

کرمی گفت: هدف گذاری ها رونق تجارت، با انجام کارهای زیربنایی و اتصال آسیای میانه، چین و افغانستان به آب‌های آزاد است که برای رسیدن به این اهداف باید شرکت‌های مشترک تجاری با منافع مشترک تجاری با کشورهای همسایه ایجاد شود.

کرمی گفت: این شرکت‌های مشترک نه تنها با افغانستان بلکه با کشورهای پاکستان و کشورهای عربی باید تشکیل شود و برای صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز بین دو کشور برنامه‌ریزی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.