×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس دولت برای سال ۱۳۹۸ میزان افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود و حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار را ۲۰% لحاظ کرد.

طبق ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کشور، دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی در بند اول موظف شدند : ضریب ریالی افزایش حقوق را به طور متوسط ۲۰% لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار و مستمری‌ها ۲۰% تعیین می‌گردد. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

در بند (ب) ضوابط مالی آمده است سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال ۱۳۹۸ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۳۹۷ پیش‌بینی نمایند.

بند (ج) مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال ۱۳۹۸ معادل ۱۰۷۸۰۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و هفتاد و هشت هزار تومان پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

همچنین طبق ضوابط تهیه شده در بخش هزینه‌ها به غیر از ۲۰% افزایش حقوق سایر هزینه‌ها صفر در نظرگرفته شده است و در نتیجه، سقف اعتبارات هزینه‌ای دولت برای سال آینده نیز حدود ۲۰% افزایش خواهد یافت مگر آنکه تغییرات جدید در سایر هزینه‌ ها ایجاد شود.

ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کشور توسط رئیس جمهور اول آبان ماه ابلاغ شده بود.