×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

قدس نیا

خطبه های نماز جمعه شهرستان زابل در ۱۶ آذرماه همزمان با روز پیوند حوزه و دانشگاه به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدقاسم هاشمی امین، امام جمعه موقت، این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه موقت زابل پس از سفارش به رعایت تقوی الهی و ساماندهی امور زندگی، در خصوص ضرورت توجه به نماز، گفت: خواندن نماز به عنوان یک فریضه الهی و نماد خداپرستی تحت هیچ شرایطی از یک مسلمان سااقط نمی شود.
وی در ادامه از آموزش و پرورش به جهت اهمیت دادن به نماز تشکر کرد و تصریح کرد: سایر ادارات و شرکتها و مجموعه های دولتی و خصوصی هم باید نسبت به ترویج نماز اهتمام بورزند. پسندیده نیست که بدترین اماکن در یک مجموعه به نمازخانه اختصاص داده میشود نمازخانه باید از همه اتاقهای یک اداره یا شرکت بهتر تمیزتر و جذاب تر باشد.
مسئول نمایندگی جنوب شرق دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در ادامه گفت: نماز موضوع بسیار مهمی است که در آیات و روایات تاکید فراوانی به عمل و برپایی آن شده است. نماز به عنوان یک تکلیف شرعی برای همه مسلمین تاکید شده است. خداوند متعال در قرآن نماز را یک فریضه و یک واجب حتمی معرفی میکند. نماز پایه دین و عامل استواری اسلام است. قوام و زیر بنای دین توجه به نماز و برپایی این عمل مهم است.
امام جمعه موقت زابل با تسلیت به خانواده های شهیدان حادثه هولناک اخیر در دژبانی ستاد فرماندهی منطقه انتظامی خاطرنشان ساخت: حادثه دردناک تروریستی چابهار که توسط دشمنان این نظام و این انقلاب برنامه ریزی شده بود بار دیگر به همه دشمنان نشان داد که خون های پاک شهیدان موجب ثبات و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میشود.
وی افزود: خداوند متعال نوری در جمهوری اسلامی ایران روشن نموده است که موجب درخشش و جلوه نمایی این نظام مقدس الهی در سرتاسر جهان گردیده است، و دشمنان سعی دارند این نور را خاموش کنند، اما به یاری خداوند و با بهره گیری از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همراهی مردم شهید پرور ایران عزیز این خواسته شوم آنها هرگز عملی نخواهد شد و هر بار جمهوری اسلامی سیلی محکم تری به دشمنان این نظام و انقلاب خواهد زد. این جنایت هولناک را محکوم میکنیم و برای شهیدان عزیز، این حادثه ناگوار، همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده های شهیدان عزیز از خداوند متعال صبر جزیل و اجر جمیل مسئلت مینمائیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم هاشمی امین در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو تصریح کرد: دانشجویان جوانانی شاداب، بصیر، بسیجی و انقلابی هستند که باید از همه توان و استعداد های شان جهت پیشرفت کشور استفاده شود. در سال ۱۳۳۲ با همکاری شیطان بزرگ(آمریکا) کودتایی صورت گرفت که در آن سال دانشجویان به این موضوع حساسیت نشان دادند و وارد صحنه شدند در نتیجه این کودتا تعدادی از دانشجویان عزیز به شهادت رسیدند.
امام جمعه موقت زابل به بهانه درپیش بودن ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، افزود: جامعه ای که در آن فرهنگ دینی حکم فرما باشد پایبندی به ارزش ها نیز مهم میشود، دشمن از تقویت فرهنگ عمومی دینی در جامعه اسلامی هراس دارد. و درصدد است تا به هر ممکن، از تقویت فرهنگ دینی در نظام اسلامی جلوگیری کند، که الحمدلله تا امروز که در این راه خوار و ذلیل بوده است.

خطیب جمعه زابل در پایان با اشاره به، سالگرد شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب، در مورد این یار دیرین شخصیتی ممتاز ،انسانی باتقوا،بصیر و شجاع که در هر عرصه ای ورود کردند موفق بودند.ایشان کنب زیادی تالیف کردند که یکی از تالیفات مه ایشان کتاب گناهان کبیره میباشد.سرانجام در روز جمعه ۲۰ آذر ماه توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.آنچه این نظام و انقلاب را بیمه کرده خون همین شهیدان عزیز است.