×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش سیستان پرس، سرهنگ پاسدار “احمد ثمره حسینی” از دستگیری یکی از فعالان فضای مجازی به جرم شایعه سازی و نشر اکاذیب توسط کارشناسان پلیس فتای منطقه انتظامی زابل خبر داد و گفت: با دریافت پرونده ای از سوی نماینده حقوقی یکی از سازمانهای اجرائی شهرستان “نیمروز”، مبنی بر انتشار اخبار کذب علیه این سازمان در یکی از پیام‌رسان های خارجی، به قصد تشویش اذهان عمومی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.
سرپرست منطقه انتظامی زابل در ادامه افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات نماینده حقوقی آن سازمان با بررسی فنی در فضای سایبری بلافاصله متهم را در یکی از مناطق شهر زابل شناسائی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهم که جوانی ۲۸ً ساله است، در بازجوئیهای اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی شد اما درادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی اعتراف کرد.
سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: مجازات انتشار اکاذیب در فضای مجازی به‌ وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، حبس از نود روز تا ۲ سال یا جزای نقدی ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال و در صورت امکان، اعاده حیثیت نیز خواهد بود.
سرپرست فرماندهی انتظامی زابل در پایان از شهروندان خواست در انتخاب پیام‌رسان موبایلی و استفاده از آن‌ها ضمن جدی گرفتن امنیت اطلاعات شخصی، در ارتباط با انتشار و اشتراک‌گذاری مطالب، تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند